Még mindig vizsgálják, miért kellett ismét lezárni az M0-s déli szakaszát
Májusban átadták a forgalomnak az M0-s autópálya hárosi Duna-hídját, majd nem sokkal később ismét lezárták. A hidat két éve újítják fel, de még mindig nincs kész, csütörtökön próbaterhelést tartottak a szakértők.
Az RTL Klub riportja szerint harminc darab, egyenként húsz tonnás kamion ment át a hídon. A mérések első eredményei jövő hét közepén lesznek meg.
Hiába keresték a kivitelező Strabag Zrt.-t és a megrendelő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t (NIF), egyik se nyilatkozott az RTL Klubnak. Utóbbi aztán kiadott egy közleményt, amelyben tételesen cáfolták az elmúlt hetekben megjelent feltételezéseket és találgatásokat az autópálya felújításával kapcsolatban.
Azt írták, nem igaz, hogy a felújítás során túlterhelték volna a hidat, és emiatt az elkezdett süllyedni, mint ahogy az is valótlanság, hogy a felújított úttest rosszul reagált a szélmozgásra.
Annyit írtak, a felszerkezet egyes részeit és a saruk állapotát kell alaposabban megvizsgálni. Hozzátették, a hídszerkezeti elemek hibái az elmúlt harminc év használata során alakultak ki.
Az RTL Klubnak nyilatkozó szakértő szerint a szakemberek már pontosan tudják, hogy hol a probléma, és ez alapján még hónapokig tarthat a munka.
Szerinte másfél-két év múlva adhatják át a forgalomnak a hidat, ha rendelkezésre állnak a források.
A NIF szerint viszont csak a vizsgálat eredményei alapján lehet majd megmondani, meddig tart a felújítás.
Az RTL Klub felidézi, hogy az M0-ás déli szektorának felújítására 26 milliárd forintot különített el az állam.