Iskolakezdésre megszűnhet az egyik legnagyobb dugógócpont az M0-son
Várhatóan iskolakezdésre már kétszer három sávon haladhat a forgalom az M0-s hárosi Duna-hídján
- ígérte hétfőn a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Ahogy azt a NIF az MTI-nek írta, rövidesen lezáródik az M0-s autóút déli szektorának az M1-es autópálya felé vezető oldalán az átfogó vizsgálat első üteme. A vizsgálat részeként a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszéke által július 30-án elvégezett próbaterhelés alapján az 1990-ben átadott Deák Ferenc (közkeletű elnevezéssel: Hárosi) Duna-híd Csepel-szigeti hídszerkezetben további beavatkozás vált szükségessé, de ezzel augusztus 26-ára elkészülnek.
A munkálatok elvégzése után a régóta problémákkal küszködő Csepel-szigeti ártéri hídon augusztus 27-én reggel ismételt, a júliusit kiegészítő próbaterhelést tartanak a szakemberek, a sikeres mérési eredmények esetén, várhatóan augusztus 28-30. között állhat vissza a kétszer három sávos forgalmi rend a 6. számú csomópont megnyitásával.
A Hárosi Duna-híd vizsgálatai még nem érnek véget, de a további méréseket már a közúti forgalom legkisebb zavarása mellett tudják elvégezni szeptember közepe és október vége között, vasárnap kora délelőttönként. Ezután dönt majd a NIF arról, hogyan lehet további harminc évre garantálni a híd biztonságos működését.