Kásler Miklós szerint ha a járvány újra megjelenik az iskolákban, megint átállhatnak a digitális oktatásra
További Belföld cikkek
- Élelmiszer-feldolgozó üzem létesítésével válaszol a főváros az élelmiszer-pazarlásra
- Megszólaltak a szakértők: ilyen virslit lesz érdemes enni szilveszterkor
- Lázár János állítja, hogy többet tett a közlekedésért, mint bárki az utóbbi 14 évben
- Magyar Péter Sulyok Tamás helyébe lép
- Publicus: Még a Fidesz-szavazóknak sem tetszett a Menczer–Magyar-csörte
Az iskolákban a tanévkezdés hagyományos módon indulhat „azzal a többlettel, hogy a járványügyi eljárásokat nagyon komolyan kell venni", idézi az MTI az emberi erőforrások miniszterét, aki a Kossuth rádió Vasárnapi újság című műsorában adott interjút.
Kásler Miklós közölte, a Nemzeti Népegészségügyi Központ (NKK) nyolc oldalon összegezte köznevelési intézmények részére a járvány kialakulásának megelőzésére és az esetenként mégis kialakuló fertőzések megállítására vonatkozó javaslatokat. Azokból minden iskola ki tudja választani az adott intézményhez „passzoló eljárásrendet”, ami három dolog együttes teljesítését igényli - tette hozzá. A miniszter ezek között említette „a vírusnak a levegőn és a felületeken keresztüli terjedésének megakadályozását”. Ennek minden lehetőségét felsorolták, így azok teljesítése lehetséges. „Ehhez minden szakmai és anyagi támogatást a kormányzat megad”, mondta Kásler.
Úgy fogalmazott: „a tanévkezdés ennek megfelelően hagyományosan indulhat, azzal a többlettel, hogy ezeket a járványügyi eljárásokat nagyon komolyan kell venni”. Egyúttal figyelmeztetett arra,
- kerülni kell a diákok nagy létszámú csoportosulását,
- meg kell tartani a másfél-kétméteres távolságot,
- szájmaszkot kell viselni,
- és nagyon gyakran kezet kell mosni.
Kásler Miklós azt valószínűsítette, hogy előfordulhatnak fertőzések az iskolákban egy-egy vagy néhány osztályban. Szerinte azonban rendkívül csekély annak a valószínűsége, hogy egy-egy iskola minden osztályában egyszerre alakuljanak ki fertőzések. Úgy véli,
ha a több mint háromezer magyar köznevelési intézmény közül néhányban megjelenik a fertőzés, akkor egy-egy osztály, kiterjedtebb esetszámok esetén pedig több osztály vagy az egész iskola átáll digitális oktatásra.
Arról, hogy több mint tízezer, a hátrányos helyzetű fiatalok oktatását végző pedagógus kap egyszeri bruttó 500 ezer forintos támogatást, a miniszter elmondta: ők a többiekhez képest lényegesen nagyobb lelki és testi terhelésnek vannak kitéve, illetve a járvány idején folyamatosan foglalkoztak a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű fiatalokkal.
Ezért döntött úgy a kormány, hogy kijelöli azt a négyszáz hátrányos helyzetű települést, ahol a pedagógusok megkapják a bruttó 500 ezer forintos kiegészítő jövedelmet - közölte. Hozzátette, hogy az érintettek pályázat nélkül kapják meg az összeget.
A 444 szombatonírta meg, hogy valójában egy uniós projektről van szó, másrészt a pedagógusok csak „többletfeladat ellenében” kapják meg ezt a pénzt. A felhívás szerint
- a tanároknak élményszerű oktatási környezetet kell biztosítaniuk, több digitális eszközt kell használniuk,
- erősíteniük kell a digitális kompetenciákat, kiemelten kell figyelniük a közösség újjáépítésére,
- be kell építeniük a tanmenetbe a digitális oktatás idején feldolgozott tananyagot, ezt át kell ismételniük,
- kezelniük kell az egyéni problémákat,
- a tankerület pedig a KRÉTA nevű online rendszerben követi majd, hogy a tanárok megfelelő szemlélettel tartják-e az óráikat.
Kásler Miklós a mai interjúban erre úgy reagált, hogy „az ellenzéki sajtóban megjelent információkkal feszültséget akarnak gerjeszteni a pedagógusok között”.