A megújuló vasúti menetrenddel néhány járaton olcsóbb lesz az utazás hétfőtől
További Belföld cikkek
- Walter Katalin csatlakozott az Olimpiai Bizottsághoz
- A Püspöki Konferencia is reagált az egyházat érintő pedofil botrányokra
- Menczer Tamás a Magyar Péterrel való vitájáról: Én voltam-e az, aki büdös köcsögözött?
- Szabálytalan előzés miatt okozott balesetet egy autós
- Két tucatnál is több örökbe fogadott gyerek maradt család nélkül egyetlen év alatt
Hétfőtől őszi menetrend lép életbe több dunántúli vasútvonalon is, emellett olcsóbbak lesznek a jegyek is – erről Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős állampolgára számolt be. Az új menetrendet az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján alakították ki, de az autóbuszjáratokat is figyelembe vették.
Ez alapján a nyári kínálathoz jobban hasonlító járatokkal kívánnak az utasok kedvében járni Székesfehérvár, Veszprém, Szombathely, Keszthely, Nagykanizsa és Zalaegerszeg irányába – derül ki a székesfehérvári portálon.
Emellett majdnem
500 forinttal is kevesebbet fizethetnek
azok az utasok, akik Székesfehérvárnál messzebbre utaznak, ugyanis nem kell gyorsvonati pótjegyet váltani az eddig pótjegyköteles vonalakra, ahogyan a Keszthely–Szombathely és Pécs–Tapolca között közlekedő járatokra sem.
Szintén olcsóbbá válik az InterCity használata, ugyanis a Budapest–Zalaegerszeg/Szombathely és a Budapest–Nagykanizsa/Keszthely közötti vonatokon egységesen 300 forintba kerülő helyjeggyel lehet majd utazni.
Az államtitkár azt is elmondta, hogy a kormány stratégiai célja a közösségi közlekedés növelése a gépkocsihasználattal szemben. A vasúti fővonalakon végrehajtott és jelenleg is folyamatban lévő fejlesztések jelentősen javítják a vasúti közlekedés színvonalát.
A Budapest–Székesfehérvár vasútvonalon a 2010 óta történt fejlesztéseknek köszönhetően az elmúlt hat évben megkétszereződött az utasforgalom, tavaly már 9,4 millióan választották a vasutat a főváros és Székesfehérvár között.
Mosóczi László államtitkár azt is hozzátette, hogy 2020 rekordév lehet a vasúti fejlesztések terén, emellett a következő uniós pénzügyi ciklus egyedülálló lehetőséget teremt a vasúti helyzet megszilárdítására.
A várakozások szerint 2021-től az eddigieknél jelentősen több pénz lesz elérhető uniós társfinanszírozással a kötöttpályás közösségi közlekedés fejlesztésére.
Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója rámutatott: becslések szerint Magyarországnak összesen akár 2000 milliárd forint is juthat vasúti beruházásokra.