A koronavírus a vásárlási szokásainkat is megváltoztatta
A koronavírus-járvány jelentősen átalakította a magyarok vásárlási szokásait a veszélyhelyzet idejére, de a vevők mostanra kezdenek visszaállni eredeti szokásaikra – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara sajtóközleményéből. A forgalom azonban még mindig elmarad az előző év azonos időszakában mérttől.
Vásárlási szokások az első hullám idején
A vásárlási szokások jelentős átalakulását befolyásolta a vásárlási időkorlát bevezetése, „valamint – a felelős magatartás és az egészség védelme érdekében hozott egyéni döntések alapján – megváltozott a vásárlások helyszíne is”.
Csökkent a vásárlások gyakorisága, viszont az egyszeri vásárlás értéke nőtt, miközben a forgalom összességében csökkent. A tartós élelmiszerek voltak a legnépszerűbbek a boltokban, illetve az ömlesztett áruk helyett inkább a csomagolt, konyhakész árukat preferáltuk.
Jelenleg is tudatosabban vásárlunk
A belépés és a fizetés között eltelt idő csökkent, és ritkább az úgynevezett impulzusválasztás. A vásárlások száma továbbra is elmarad az előző évek azonos hónapjaihoz képest. Az első hullám alatt tapasztalható hosszabb eltarthatóságú élelmiszerek magasabb népszerűsége gyakorlatilag megszűnt. Az áruházi szendvicsekre megnőtt a kereslet, mivel már jóval kevesebben dolgoznak home office-ban tavaszhoz képest, és az iskolák is újranyitottak.