Alaposan újjá kellene építeni a Drégelyvár utcai felüljárót
További Belföld cikkek
- Dúró Dórát indítja a Mi Hazánk a tolnai időközi választáson
- Terjed a madárinfluenza, újabb vármegyében jelent meg a kór
- Orbán Viktor: a zöld átmenet folyamatában nem áldozhatjuk fel az iparunkat vagy a mezőgazdaságunkat
- Kamionnal karambolozott egy kisbusz, lezárták a 31-es főút egyik szakaszát
- Gázolt a vonat Győrnél, késő este állhat helyre a menetrend
„Nagyon sok türelemre lesz szükségük az újpalotaiaknak, mert a főváros tájékoztatásából kiderült: sokkal nagyobb a probléma a Drégelyvár utcai felüljáróval, mint sejteni lehetett, gyakorlatilag újjá kellene építeni" – fogalmazott a XV. kerület polgármestere, Cserdiné Németh Angéla Facebook oldalán.
Még tavasszal le kellett zárni az újpalotaiak egyik fő közlekedési útját, a belváros felé vezető Drégelyvár utcai felüljárót, ami sokaknak mindennapos bosszúságot okoz. Most azonban kiderült, hogy sokkal nagyobb a baj, mint ahogy azt eddig gondolták.
Tüttő Kata főpolgármester-helyettes elmondta, hogy sokkal nagyobb és sokkal összetettebb a probléma annál, amit a tervezett felújítás meg tudott volna oldani. Úgy folytatta, hogy amikor a tavaszi felújítás kezdetén a kivitelező megbontotta a híd szerkezetét, kiderült, az átkelő nem úgy van megépítve, ahogy annak kellene lennie.
Egy 47 éves felüljáróról beszélünk, amelyhez 1989-ben nyúltak hozzá utoljára.
– magyarázta a főpolgármester-helyettes, és hozzátette, hogy a főváros a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) szakértőit kérte fel a statikai vizsgálatokra és kiderült, hogy a Drégelyvár utcai szerkezet életveszélyes állapotban van:
gyakorlatilag ujjá kellene építeni.
Kijelentette továbbá, hogy a felújítási szerződést módosítják, és élettartam-meghosszabbítást hajtanak végre, így további 10-15 évre biztosítják a felüljáró használhatóságát, ez viszont azt jelenti, hogy az arra járó sofőröknek türelmére lesz szükség: a decemberi átadás helyett csak egy évvel később, 2021 végére készülhet el a felüljáró felújítása – olvasható a BPXV oldalán.
A több munka pedig több forrást is igényel: a tavalyi szerződés megkötése az először aláírt 778 millió forintos szerződéshez még 344 millió forintra van szükség.
Tüttő Kata elmondta, a fővárosnak legalább 100 milliárd forint adóssága van a hidak állapotát tekintve. Budapest ugyanis az elmúlt 9 évben a szükséges összeg tizedét költötte a hidakra, felüljárókra, amelyekből nagyjából száz is van a városban. Ez az adósság viszont csak részben Tarlós István – a korábbi főpolgármester – mulasztása, mert ő jelezte a kormánynak, hogy ezekre a felújításokra nincs elég pénz. Tüttő Kata kiemelte, hogy a budapestiek évente legalább 200 milliárd forintot befizetnek az államkasszába a benzin utáni jövedéki adó formájában, de ebből semmit nem látnak vissza fejlesztések formájában.