A divat- és dizájnpiacon a fogyasztás szinte egy pillanat alatt leállt
A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) vezérigazgatója, Bata-Jakab Zsófia a járvány okozta válságnak a divat- és dizájnpiacra tett hatásairól beszélt a Világgazdaságnak. A szakember elmondása szerint az emberek nem költenek divat- és dizájntermékekre, ha a biztonságuk forog kockán.
A válság miatt mintegy 12 ezer ruházattal kapcsolatos vállalkozás 90–100 ezer dolgozójának egzisztenciája került veszélybe Magyarországon, és nehézséget okozott a szektornak az is, hogy mintegy háromezer cég exportál, és ezek 80 százaléka a külföldi megrendelésekből szerzi a bevételét. Az ágazat ki van szolgáltatva amiatt is, hogy az anyagaik nagy részét külföldről hozza be.
Eddig az hajtotta a dizájner márkákat, hogy a fast fashion vállalatokkal felvéve a versenyt, minél több terméket gyártsanak. Ez azonban Bata-Jakab Zsófia szerint a járvány miatt átalakult:
A világmárkák próbálják megszüntetni az évi hat-nyolc kollekció elkészítését, és inkább szezontól független termékeket fognak gyártani. a kabát és a fürdőruha persze nem tud szezontól független lenni, de várhatóan évszakonként csak egy kollekcióval rukkolnak majd elő.