Kilencéves gyerekeket akar megtanítani álhírek felismerésére az NMHH
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) csütörtökön nyitotta meg Budapest és Debrecen után a harmadik – eddigi legnagyobb – médiaértés-oktató központját, ahol a gyerekek tudatos médiafogyasztóvá válhatnak.
Mint az NMHH elnöke, Karas Monika videóüzenetében elhangzik:
A mai kor olvasni tudása a médiaértés. A szülők és a pedagógusok felelőssége, hogy a fiatalok kritikus életszakaszában tudatossá tegyék a médiahasználatot.
Felhívta a figyelmet, hogy a koronavírus felértékelte mindennek a jelentőségét, hiszen jelentősen megnövelte a képernyő előtt töltött idő hosszát.
Az NMHH digitálisműveltség-fejlesztési osztályának vezetője, Katona Gergely elmondta, az intézményben a gyerekek többek között médiatartalmakat generálva válnak tudatosabbá az online világban; filmet, magazincímlapot, rádióműsort, reklámot vagy hírösszeállítást készíthetnek. A három szinten, hat stúdióval ellátott, összesen 840 négyzetméteres létsítmény az NMHH saját épületében található a soproni Kossuth Lajos utcában.
A központba naponta ötven, évente kilencezer gyerek érkezhet. Célcsoportja a 9–16 éves korosztály, vagyis a 3–10. évfolyamok diákjai. A részvétel minden csoportnak ingyenes, a Sopronon kívülről érkezők buszos utazási költségeit átvállalja az NMHH.
A 2014 óta működő Bűvösvölgy-hálózat üzemeltetési költségeit a médiatörvényben előírt módon a média- és hírközlési szolgáltatók által befizetett bírságokból fedezi a hatóság, ahogy az 1,6 milliárd forintos beruházás teljes költségét is ebből állták.
Az NMHH Bűvösvölgy-hálózatának honlapján számtalan segédanyag elérhető otthoni és iskolai használatra egyaránt. Emellett hazai influenszerekkel hatalmas nézettségű videós kampányt indított a kritikai gondolkodás erősítése és az álhírek élesebb felismerése érdekében.