Csinosabb lett a hármas metró

2020.10.22. 08:27

Átadják a Nagyvárad tér és a Határ út közötti szakaszt, így csütörtök délutántól két hétig a teljes vonalon járnak a szerelvények, de Arany János utca, a Ferenciek tere, a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák állomáson továbbra sem állnak meg – mondta az InfoRádiónak Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke. 

Az M3-as metró déli szakaszán 2019 áprilisában kezdődtek el a vonalfelújítási munkák. A teljes rekonstrukció érintette az állomásokon kívüli tereket, a vágányokat, a vasúti, a biztonsági és a szellőzőberendezéseket, a gépészeti rendszert és az utastájékoztatási elemeket is. A Határ út, a Pöttyös utca, az Ecseri út és a Népliget állomás letisztult és modern látványvilágot kapott, a megállók kényelmesebbek, biztonságosabbak és a LED-es megvilágításuknak köszönhetően nem csak világosabbak, de energiatakarékosabbak is lettek.

Kapcsolódó

Borulhat a 3-as metró felújítása

A kivitelező cég a 48 milliárdos szerződésen felül plusz 18 milliárd forintot követel más munkák csúszása miatt a főpolgármester-helyettes szerint.

Bíró Endre felhívta a figyelmet, hogy november 7-től, a tervek szerint a középső, Nagyvárad tér és Lehel tér közötti, legbonyolultabbnak számító vonalszakasszal folytatódik a rekonstrukció. Egyrészt itt több állomásról, nagyobb távolságról van szó, mint a korábbiakban.
A mozgólépcsők teljes cseréje, a Magyarországon még ismeretlen ferde liftek beépítése, valamint a szellőzőberendezések kialakítása is kihívást jelentő technikai megoldásokat követel meg, akár csak a legalább 20 méteres alagútmélység is. November 9-től a hármas metró Kőbánya-Kispest felől a Nagyvárad térig, Újpest-központ felől pedig a Lehel térig jár majd.