Megakadtak a tárgyalások, sztrájkbizottság alakult a Continental makói telephelyén
További Belföld cikkek
- Politikatörténeti pillanat volt Menczer Tamás és Magyar Péter találkozása?
- Nemi erőszak és gumibotozás a tiszalöki börtönben – jelentést tett közzé az Európa Tanács
- 2053-ig mindent titkosítottak a Védelmi Beszerzési Ügynökség hekkertámadásáról
- Tűz ütött ki egy gödöllői házban és egy soproni lakásban
- Felmondott a Kutyapárt hegyvidéki képviselője a privát munkahelyén a vagyonnyilatkozata miatt
A szakszervezet és a vezetés között folyó tárgyalások megakadása miatt sztrájkbizottság alakult a Contitech Fluid Automotive Hungária Kft. makói gyárában csütörtökön – tájékoztatta a Vegyipari Dolgozók Szakszervezete (VDSZ) az MTI-t. A vállalkozás tudatta, a cégvezetés folytatni kívánja a kollektív szerződés egyeztetését.
A VDSZ közleménye szerint a Continental makói gyáregységében nyár óta tartottak a megbeszélések, miután a munkáltató egyoldalúan felmondta a kollektív szerződést. Az egyeztetések azonban lassan haladtak, és várhatóan csak novemberben folytatódhatnak.
A szakszervezet kifogásolja, hogy az üzemben tavasszal a termelés visszaesésére hivatkozva csökkentették a dolgozói létszámot, az elmúlt időszakban azonban a megrendelések emelkedése nyomán munkaerőhiány lépett föl. A szűkülő dolgozói létszám miatt a növekvő igényeket egyre nehezebben tudják kielégíteni.
A dolgozók terhelése jelentősen nőtt, egyes munkavállalóknak hosszú ideje nincs szabad hétvégéjük.
A közlemény idézte Székely Tamást, a VDSZ elnökét, aki szerint nem maradt más eszköz a nyomásgyakorlásra, mint első lépésként a sztrájkbizottság megalakítása.
A Contitech Fluid Automotive Hungária Kft. közleménye szerint július 1-én kezdték meg az egyeztetést a makói és váci telephelyen a kollektív szerződés megújításáról annak érdekében, hogy a közel húsz éve készített és időközben kiegészített megállapodást a jelenlegi munkaerőpiaci környezethez és az aktuális szabályozáshoz igazítsák.
A cégvezetés szerint fontos, hogy a szerződés által szabályozott munkaviszonyra vonatkozó jogok és kötelezettségek tartalma és azok gyakorlása, valamint a szakszervezet és a munkáltató együttműködésének hatékonysága is maximálisan hozzájáruljon a vállalat jövőbeli sikeréhez és fenntarthatóságának biztosításához. Ugyanakkor növelni kell a rugalmasságot a váci és makói telephely eltérő adottságainak kezelésére, ami korábban korlátozottan volt lehetséges.
A vállalat a munkavállalók és a munkáltató szempontjából minél kiegyensúlyozottabb megoldásra törekszik az új kollektív szerződés megalkotásakor, együttműködésben a szakszervezettel.
A közleményben leszögezték, a munkáltató továbbra is készen áll a kollektív szerződés megújítására, és bízik abban, hogy mihamarabb megállapodás születik, de ehhez minden résztvevő elkötelezettsége és konstruktív hozzáállása szükséges.
A sztrájkbizottság megalakulásáról csütörtök délután tájékoztatta a dolgozókat a szakszervezet, a munkáltató felé követeléseket ez idáig nem fogalmaztak meg – áll a közleményben.
A hazánkban nyolcezer munkavállalót foglalkoztató Continental honlapja szerint a ContiTech AG magyarországi leányvállalata, a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. makói és váci telephelye a csoport legnagyobb és legmeghatározóbb tagja. Vácott hűtő-fűtő csövek és üzemanyagtömlők gyártása és szerelése mellett műanyag és fémtermékeket állítanak elő. Makón hűtő-fűtő csövek gyártását és szerelését végzik.
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. – a megelőző évhez képest csaknem 10 százalékkal csökkenő – nettó árbevétele 2019-ben meghaladta a 73 milliárd forintot, ennek több mint 95 százaléka exportból származott. A cég adózott eredménye 2018-ban 2,644 milliárd forint volt, a 2019-es évet pedig 3,294 milliárdos veszteséggel zárta a vállalkozás.