Kelendők a jegyek az online színházba
Az eSzínház virtuális nézőterére szóló jegyek gyorsan elkelnek, már a járványügyi korlátozások előtt is több mint 10 ezret adtak el egy hónap alatt, a színházak bezárása pedig tovább növelte az értékesítéseket, olvasható a Világgazdaság napilap hétfői számában.
Az eSzínház az első hazai fejlesztésű, a színházi szakma aktív bevonásával készült előadó-művészeti streamingplatform. Légárdi Gergely nyilatkozata szerint az eSzínházat az Alapítvány a Színházakért nonprofit szervezet működteti. A streamingplatformot több mint tízmillió forintos beruházással hozták létre. A színházak vagy kiépítették a közvetítéshez és a felvételhez szükséges technikát, vagy bérlik.
Az eSzínház elsődleges célja nem a járvány miatti gazdasági válságkezelés volt, hanem a közönségépítés és az előadások rögzítése. Ma már az eSzínházon keresztül értékelhető nagyságú bevételhez jutnak a teátrumok, amelyek bezárni kényszerültek a járványügyi intézkedések miatt. A platform másik fő célja, hogy a magyarországi és a határon túli előadásokat eljuttathassák minden érdeklődőhöz. Az eSzínház eddigi közvetítéseire 25-30 százalékban külföldön élő magyarok vásároltak jegyet.
Légárdi Gergely szerint az eSzínház az egyetlen platform, amelyen keresztül a színházak megfelelő minőségben el tudják juttatni a nézőkhöz a rögzített, valamint az élő előadásaikat. A jelen idejű streaming közben a néző maga váltogathat a kameraállások között. A platform alkalmas csetszobák segítségével online közönségtalálkozók megtartására is.
November elején már írta az Index, hogy rajtol a SzínhazTV online streamingszolgáltató platform.