Másfél millió forintnyi bírságra ítélte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa az RTL Klubot – írja a HVG.
A lap szerint a bírságot az indokolta, hogy az Életmódkalauz nevű műsoruk egy júniusi adásában úgy mutattak be egy szemhéjspray-t és egy gyurmát is, hogy attól kedvet kaphatott a néző a vásárláshoz.
Viszont a műsorban nem jelezték azt, hogy burkolt reklámot tartalmaz az adás, noha a spray-t annyira részletesen mutatták be, hogy azt már kereskedelmi célú népszerűsítésnek ítélte a hatóság. A spray mellett egy gyurmagyártó cég termékével is hasonlóan jártak el.
Mindkét cég a műsor támogatója volt.
A Médiatanács szerint a gyurma bemutatása meghozhatta a nézők kedvét akár még a vásárláshoz is, ez pedig ugyancsak jogszabályellenes.