Már százhúszmilliónál tart a BKV és BKK bírsága

2021.01.15. 08:36

A Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) újabb 5 milliós bírságot szabott ki a főváros közlekedési cégére és közlekedés szervezőjére, ezzel már százhúszmilliónál jár a BKK-ra éppen egy éve kiszabott pénzbüntetés, melyről az Index is beszámolt korábban. 

Az újabb büntetés oka, hogy a tavaly év eleji 115 milliós bírság óta sem sikerült BKK-nak a két ajánlatkérőjével szemben új döntéshozó eljárást lefolytatni és eredményt hirdetni.

A hírhedté vált reklámtenderét a BKV öt évvel ezelőtt hirdette meg, ám a tavalyi büntetés, sem gyorsította fel az eseményeket és máig nem zárta le a cég a pályázatát.

Kapcsolódó

Több mint 100 millió forintos bírságot kapott a BKV és a BKK

A Közbeszerzési Döntőbizottság a reklámhelyek felhasználása miatt büntetett.

Azt, hogy a BKV és a BKK késlekedésének mi az oka a nepszava.hu derítette ki.  A lap szerint 

a két cég egész egyszerűen nem tud jó, illetve szabályos döntést hozni, mert mindenképpen szembekerül egy hatóság határozatával. 

Ha nem hirdetnek új eredményt, akkor ismét megszegik a KDB határozatát, amely feltehetőleg ismét bírsághoz vezet majd. Ha győztest hirdetnek, akkor viszont a tulajdonos főváros akaratával és a Fővárosi Közgyűlés 2019. novemberi döntésével kerülnek szembe.

Ez azért alakulhatott így, mert a Karácsony Gergely vezetésével felállt új Fővárosi Közgyűlés, ami 

minden önkormányzati cégnek megtiltotta, hogy egy évnél hosszabb idejű reklámszerződést kössön. 

A rossz helyzetben lévő BKV-nak nagyon kéne a pénz és az újabb bírság sem segít a pénztelenségén, pedig a tenderre 

egyedüli érvényes ajánlatot tevő francia hátterű JCDecaux Hungary Zrt. vezette konzorcium havi 142 millió forintot, vagyis évente 1,7 milliárdot ajánlott a BKV-nak a reklámfelületekért.

Ez közel a duplája annak, amit a cég jelenleg keres az éves reklámbevételeiből. 

Kapcsolódó

Érvénytelenítették a BKV reklámtenderének eredményét, újabb évekre maradhat a mostani felállás

Lett győztes, de inkább nem kér belőle a főváros, egységes koncepciót dolgoznak ki az összes budapesti hirdetési felületre. Lehet, hogy ezzel magával is kiszúrt az ellenzék.