Fürjes Balázs: álhír a 400 forintos fővárosi dugódíj
További Belföld cikkek
- Bajnai Gordon: Úgy tűnik, döcögni kezdett a NER-es tolvajbanda legújabb akciója
- Súlyos, szexuális jellegű gyermekbántalmazások történhettek egy Pest vármegyei iskolában
- Cáfol Lázár János, nincs home office a MÁV-nál
- Kovács Zoltán: Nyugodtan mondhatom, hogy lesz találkozó a miniszterelnök és Donald Trump között
- Itt a kormány megfejtése a meg nem született több mint 200 ezer magyar gyermekről
A főváros egy kormányzati háttérdokumentumra hivatkozik, mely szerint a 400 forintos dugódíj nélkül a Galvani híd „nem hozná a számokat”. Azaz a Galvani híd csak akkor csökkentené a belváros autóforgalmát, ha alkalmanként 400 forintot fizetne minden autós Pesten a Hungária körút, Budán pedig az ahhoz csatlakozó úgynevezett budai körút keresztezésekor.
Karácsony Gergely közösség oldalán azt írta,
NÉGYSZÁZ FORINTOS DUGÓDÍJJAL ÉS AUTÓS SÁVOK ELVÉTELÉVEL TERVEZ A KORMÁNY, MERT A GALVANI HÍD CSAK ÍGY BIZTOSÍTJA A REMÉLT ÉS SZÜKSÉGES FORGALOMCSÖKKENTÉST BUDAPESTEN.
Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke a Telexen megjelent véleménycikkében úgy fogalmaz:
AZ ÚJ HÍDHOZ KAPCSOLÓDÓAN VÁRT FORGALOMCSILLAPÍTÁSI HATÁST ELSŐSORBAN NEM IS A HÍDTÓL KELL VÁRNI A KORMÁNY SZERINT, HANEM AZ AZZAL PÁRHUZAMOSAN BEVEZETNI TERVEZETT DUGÓDÍJTÓL ÉS BELVÁROSI SÁVELVÉTELEKTŐL.
Balogh Samu pár sorral lejjebb már azt írja, hogy nehezen lehet komolyan venni a dugódíj tervét, mert az ellentétes a kormány a politikájával. A hivatkozott kormányzati háttéranyagot szerettük volna bemutatni az Indexen, de a fővárosi önkormányzat sajtóirodája későbbre ígérte, hogy megküldi a dokumentumot.
„Au-tós-ül-dö-zés”
Karácsony Gergely Facebook oldalán úgy reagált,
dugódíjat suttyomban, lopakodva bevezetni nem lehet. Ezért mondjuk, hogy a Galvani hídról nem csak csilivili látványterveket kell mutogatni, hanem érdemi, minden részletre kiterjedő párbeszédet kell folytatni a budapestiekkel
A főpolgármester hozzátette, hogy a kormány valós szándékai szemben állnak a propagandájával. Majd felszólította a kormányt:
talán el is kezdhetnénk a higgadt, felelős, Budapest jövőjét, élhetőségét, tiszta levegőjét szolgáló partnerséget, a budapestiek bevonásával.
Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár miután elmondta az Indexnek, hogy álhír a dugódíj, egy Twitter posztban zárta le a vitát:
CSUPA NAGYBETŰVEL, LASSAN, HOGY A VÁROSHÁZÁN IS MEGÉRTSÉK: A KORMÁNYNAK ESZE ÁGÁBAN SINCS TÁMOGATNI A DUGÓDÍJAT.
Fürjes Balázs nyomatékosítva cáfolatát hozzátette: az autósüldözés, a megszorítások, az adóemelés Karácsony Gergely politikája. Mi az adócsökkentésben hiszünk és az emberekre bízzuk, hogy mikor, mivel szeretnének közlekedni.
A Galavani-híd a tervek szerint naponta 50 ezer autóval csökkentené a belváros forgalmát. Az új Duna hídról és a fejlesztést övező vitákról itt irtunk részletesen:
Láthatáron Budapest gigafejlesztése
Lezárult az új Duna-híd úthálózatának pesti nyomvonalára vonatkozó társadalmi egyeztetés és hatásvizsgálata.