Májusban indul a társadalmi egyeztetés a lehetséges új budapesti hídról
További Belföld cikkek
- Ezek voltak az idei év legnagyobb botrányai a ChatGPT szerint
- Újabb vasúti baleset történt Magyarországon, vonat elé hajtott egy autós
- Nagy bejelentést tett Navracsics Tibor, személyesen is igényelhető egy életmentő eszköz
- Tovább növekszik a speciális nevelési igényű gyerekek száma
- Rengeteg a betörő egy budapesti kerületben, már önkéntes járőrök vannak az utcákon
Balogh Samu várostervező elmondta, már az 1960-as években szerepelt a szerkezeti tervekben a híd, de fontos átgondolni, hogy szükség van-e új közúti hídra az Árpád híd és a Megyeri híd között, és ha igen, akkor miként szükséges azt kialakítani.
Arra vállalkoznak, hogy egy részvételi folyamatban a budapestiekkel közösen és a kerületekkel egyeztetve folytassák le a vizsgálatot. Májusban kérdőíveken szeretnék az emberek véleményét kikérni – tette hozzá.
Újabb Duna-híd épülhet Budapesten! Balogh Samu, főpolgármester kabinetfőnöke: A Fővárosi Önkormányzat és a BKK...
Közzétette: Budapest Városháza – 2021. április 14., szerda
A kabinetfőnök emlékeztetett arra, egy 2018-as kormányhatározatban szerepelt a Bécsi út és az M3-as autópálya bevezetője közötti útszakasz, ezen belül a fővárosi településszerkezeti tervben a Pók utca és a Váci út között megépítendő új dunai átkelő – Aquincumi híd – előkészítése.
A kormányhatározat a fővárost bízta meg a részletes megvalósíthatósági tanulmány elkészítésével. Az erre vonatkozó ajánlattételi felhívás 2020. december elején jelent meg, és a határidő lejártáig, 2021. február 4-ig hét ajánlat érkezett. A nyertes a Speciálterv kft. lett.
Balogh Samu közölte, több opciót vizsgálnak majd arra vonatkozóan, hogy milyen legyen a híd kialakítása. A főváros biztosan nem egy „autópálya jellegű”, hanem egy „városi” hidat szeretne, ha az átkelő megépítésének szükségességéről születik döntés.
Nem cél, hogy nőjön a közúti kapacitás, a budapesti autóforgalom.
Tájékoztatása szerint a lehetséges alternatívák őszre készülhetnek majd el. Most tartanak a „nulladik” lépésnél; igyekeznek bevonni az embereket, az érintett kerületeket és az állami szereplőket, hogy közösen alakíthassák ki a tervezés szempontjait is – tette hozzá.
A kabinetfőnök kitért arra is, addig nem gondolják időszerűnek a híd megvalósítását, amíg nem épül meg az M0-s autóút új szakasza a 10-es és a 11-es út között. Kérdésre válaszolva azt mondta, szerinte a reális becslés az, hogy 20-25 év múlva lehet Aquincumi híd; ha lesz forrás, akkor talán korábban is.
Bodor Ádám, a Budapesti Közlekedési Központ mobilitásfejlesztési igazgatója azt hangsúlyozta: valódi részvételiséggel kívánják megvalósítani a tervezési folyamatot, partnerségben a kerületekkel és az állami szereplőkkel.