Megint drágul a vadászati kiállítás, közel a 70 milliárdos csúcs
Újabb félmilliárd forinttal drágul az idei vadászati világkiállítás szervezése, összesen ugyanis 500 millió forintot kapott a kiállítás kommunikációjára az a két cég, Lounge Design Kft. és a New Land Media Kft., amely a kormányzati plakátkampányokat is intézi.
Ez azt jelenti, hogy az összköltségek lassan elérik a 70 milliárd forintot, ehhez járul hozzá például az kapu, amely 240 millió forintba kerül, és tíz tonna agancsból készül. A miniszterelnök-helyettes arról beszélt, hogy az összegből 55 milliárd forint a Hungexpo felújítására, a fennmaradó pénz pedig a szervezésre megy el.
Ez a körülbelül 10 milliárdos összeg nem kizárólag a vadászati világkiállításra megy, hanem számos más kiállításra az ország legkülönbözőbb részein, és nagyon fontos látni, hogy ez az egész vadgazdálkodási ágazatnak a támogatása – fogalmazott az RTL Klub HíradójánakSemjén Zsolt miniszterelnök-helyettes. Ő úgy látja, a kiállításra szánt állami támogatás megtérül majd. A vadászattól függetlenül, ha csak tisztán gazdaságilag nézem, akkor is egy nagyon jó befektetés, aminek évtizedekig fogjuk látni a hasznát. Ahogy a '71-es vadászati kiállításnak is érződik a hatása a mai napig érződik – vélte.
Érdekesség, hogy a budapesti esemény nem található a világkiállítások hivatalos listájában, és a korábbi szerződésekkel ellentétben a mostani félmilliárdos kommunikációs szerződésben sem világkiállításként szerepel az esemény neve. Kovács Zoltán, a projektért felelős kormánybiztos még januárban azt mondta, legalább egymillió látogatót várnak a négy hazai helyszínen zajló kiállításra.