Spanyolországba menekülne a legnagyobb magyar meleglap kiadója
További Belföld cikkek
- Lázár János: Lehet k. anyázni, meg neki lehet állni sz*rból várat építeni
- Jó hírt kaptak a gyermekotthonban élő fiatalok
- Bejelentést tett a MÁV, helyreállt a rend Kelenföldön
- Nagy erőkkel keresi a rendőrség a Budapesten eltűnt fiatal férfit
- Öt autó ütközött a Budaörsi úton Újbudán, a tűzoltók már a helyszínen vannak
Magyarországról Spanyolországba helyezheti át székhelyét az ország legnagyobb meleglapja, a Humen Magazin székhelyét a kiadója, hogy megkerülje a melegellenes törvényként köztudatba került, kritikusok szerint a pedofíliát a homoszexualitással összemosó, támogatói szerint a gyermekek védelmét szolgáló szabályozás követelményeit. Ennek részeként módosították a gazdasági reklámtevékenységről szóló törvényt, amely úgy szól, hogy a 18 éven aluliak számára megtiltanák a homoszexualitás vagy a nemváltás népszerűsítését, bemutatását, illetve reklámozását is, szexuális felvilágosító előadásokat pedig csak nyilvántartásba vett szervezetek és előadók tarthatnának az iskolákban.
A jogszabály – derül ki a Media1 cikkéből – megköveteli, hogy a lapra 18+-os karikát tegyenek, és ezt a reklámozók egy része is feltételül szabta, csakhogy a Humen Magazin nem szexújság, és nem tartalmaz pornográf tartalmakat, közéleti magazin, amely a melegek mindennapjairól szól, kultúrával, divattal, gasztronómiával fűszerezve. Jóllehet van benne némi erotika – legalábbis az online felületen – „nyálcsorgató” címen, de ez nagyjából a bulvárlapok „a nap lánya” szekciójának felel meg.
A korhatárjelzéssel viszont olvasókat veszítenének, ugyanis 10 százalékuk 18 év alatti.
Erdei Zsolt, a magazint kiadó Humen Media Group alapító ügyvezetője azt mondta a Media1-nek, hogy helyzet azért összetett, mert van néhány olyan hirdetőjük, aki számára garantálniuk kell, hogy csak olyan felületen jelenik meg az új szabályozás alapján a hirdetése, ami nem jut el 18 év alattiakhoz, mert nem akarják megkockáztatni a bírságot. Éppen ezért ha Spanyolországba költözne a kiadó, akkor ott már a spanyol jogszabályok vonatkoznának rá.
Az új magyar törvény értelmében homoszexualitást érintő tartalmat a tévében csak 22 és 5 óra között lehet megjeleníteni, reklámokban pedig csak úgy, ha azok elérhetetlenek a 18 éven aluliak számára.