Senki nem használta, ki kellett dobni a 14 milliárdos kormányzati informatikai rendszert
További Belföld cikkek
- Napsütéses, de szeles idő lesz karácsony másnapján
- A rendőrség 210 ittas vagy bedrogozott járművezetőt kapcsolt le
- 13 éves lányt kényszerített prostitúcióra a nyírmihálydi baltás gyilkos
- Adminisztratív úton szigorítanák a közpénzből hirdetők plakátkampányait
- Most már biztos, Gulyás Gergely szakított az ünnepi hagyománnyal
Megszűnik az egységes kormányzati ügyiratkezelő rendszer érkeztető programja (KÉR), a Jelen egyik forrásának állítása szerint azért, mert
senki nem használta, annyira szar volt.
Az illetőnek rendszeresen kellett volna használnia az ügyiratkezelő rendszert, állítása szerint azonban a felület „kezelhetetlen” volt.
A kormány célja az volt a fejlesztéssel, hogy a papíralapú ügyiratkezelést elektronikus ügyiratkezelés váltsa fel az államigazgatáson belül, ezért folyamatosan digitalizálni kellett a különböző minisztériumok és állami hivatalok közötti aktamozgást. A KÉR funkciója az lett volna a terv szerint, hogy az ügyiratok elektronikus érkeztetését megoldja.
A fő probléma abból adódott, hogy az érkeztető központot kihelyezték egy agglomerációs településre, így az összes, papíralapú hivatalos küldeményt oda kellett kiszállítani szkennelésre, illetve hitelesítésre.
Mivel így tehát minden egyes iratot egy, a fővárosi kormányzati negyedtől távol lévő helyszínre kellett a helyben digitalizálás helyett szállítani, inkább a szokott módon folytatta a papíralapú ügyiratkezelést az illetékes apparátus.
A Jelen összegzése szerint a 2014-es vonatkozó kormányhatározat óta a KÉR (nem) működése összesen közel 14 milliárd forint adót emésztett fel. Egyelőre nem tudni arról, hogy pótolnák valamivel a rendszert. A lap a belügyminisztériumot is megkereste az ügyben, akik az alábbi választ küldték:
Az e-közigazgatás előretörését támogató informatikai fejlesztések és a jogszabályi változások következtében jelentősen lecsökkent a központi érkeztető rendszer használatára kötelezett szervek részére címzett papíralapú küldemények száma. A korábbiakban elkerülhetetlen papíralapú kommunikációs forma eltolódott az elektronikus kapcsolattartás irányába. Ezzel párhuzamosan a közigazgatási szereplőknél bekövetkezett informatikai fejlesztésekkel lehetővé vált a központi érkeztetés helyett helyben, a címzett szervezetnél való hiteles elektronikus másolat készítése a beérkező papíralapú küldeményről
– írták.
Frissítés: Cikkünk megjelenése után a Demokratikus Koalíció egy Kálmán Olga által szignózott közleményt juttatott el szerkesztőségünk részére, amelyben közölték, feljelentést tesznek az ügyben.
Frissítés II.
Cikkünk megjelenését követően a Belügyminisztérium közleményben reagált, amit változtatás nélkül teszünk közzé az alábbiakban:
A jelen.media 2021. szeptember 4-én közzétett közlése a megszüntetést – tévesen –annak hallgatólagos beismerésének tekintette, hogy a KÉR csődöt mondott, mit több,azt „senki nem használta, annyira szar volt”. A közlést jegyző Ónody-Molnár Dóra szerint a rendszer megszüntetését már egy tervezési hiba előre vetítette, hiszen az„érkeztető központot kihelyezték egy agglomerációs településre”.
Józsefváros nem az agglomeráció része. A 16,56 millió darab ügyirat intézése nemcsőd, 166 millió oldalnyi dokumentum digitalizálása a rendszer használata nélkül ilyen gyorsan, pontosan és hatékonyan nem történhetett volna meg. A KÉR létrehozására és működtetésére fordított források többszörösen megtérültek az ügyintézési idő lerövidülésével, az ügyfelek adminisztrációs terheinek csökkenésével,az eljárások és a szervezeti folyamatok egyszerűbbé válásával.Nyilvánvaló tények nem vitathatóak.
A jelen.media és Ónody-Molnár Dóra, valamint az ezt az irományát minden fenntartás nélkül másodközlő alfahir.hu; civilhetes.net; index.hu; k-monitor.hu; ma.hu; minuszos.hu; napi.hu; nyugatifeny.hu; telex.hu;168ora.hu és 444.hu lebecsüli olvasóit azzal, hogy valótlan információkat tesz közzé.