A reklámok kevesebb mint tíz százaléka érintette a járványt
Január és június között mintegy háromezer új reklám közül 253 reagált a koronavírus-járványra. Ezt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága közölte. Az NHMM Médiatanácsa a héten tartott ülésén elfogadott egy új tanulmányt a koronavírushoz kapcsolható, első alkalommal bemutatott reklámszpotok első féléves televíziós gyakorlatáról, ugyanis a koronavírus-járvány a reklámpiacot is átalakította, írta az MTI.
Tavaly 16 százalékkal zsugorodott a magyar reklámpiac
A koronavírus-járvány a teljes kommunikációs iparágra is erősen negatív hatást gyakorolt.
A reklámok több mint ötöde a fertőzés terjedését akadályozó és a gyógyítását szolgáló terméket, szolgáltatást vagy magatartást népszerűsített, például a maszkviselést, a nem vényköteles gyógyhatású készítményeket, fertőtlenítőszereket vagy teszteket.
Ezeket követték az olyan termékek vagy szolgáltatások, amelyek egyébként bármikor elérhetők, de az üzenetben a járványhelyzet került a középpontba. Példaként említették az okos wifit az otthoni munkavégzéshez, az online bankolást vagy az érintésmentes kiszállítást.
Az elemzett reklámok több mint kétharmada szolgáltatást, csaknem negyede terméket népszerűsített.