A vállalkozás művészete is tananyag lesz a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen
A másfél éves program a piackutatás, a pozicionálás és az értékesítés korszerű módszertanaira terjed majd ki, és 2022-től minden alapszakos hallgató képzésének kulcsfontosságú elemévé válik.
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány a MOME fenntartójaként 2021 nyarán kérte fel az egyetemet, hogy tegyen lépéseket a hallgatók üzleti, vállalkozói és projektmenedzsment képességeinek fejlesztésére.
A MOME-n a hagyományosan magas színvonalú művészeti és dizájn oktatáson túl a 21. században erre a tudásra is szükség van egy tehetség kibontakozásához”
– mondta Böszörményi-Nagy Gergely, az intézmény alapítványi elnöke.
Az új képzésben a piaci értékteremtés, a pozicionálás, az értékesítés és az üzleti kommunikáció korszerű módszertanait sajátíthatják el a hallgatók, és külön pillér foglalkozik majd a szervezetfejlesztési, jogi és pénzügyi ismeretek átadásával.
Legfontosabb célunk, hogy a hallgatóink felkészültek legyenek a kreatív-iparra jellemző foglalkoztatási formákban, egyéni vállalkozóként, digitális nomádként, vagy éppen csapatmunkában, egy kis- és középvállalkozás kötelékében való érvényesülésre
– fogalmazott Fülöp József rektor.
A képzésben a MOME szakmai partnere a KÜRT Akadémia, amely az üzleti fókuszú oktatási tartalmak kidolgozásában sokéves tapasztalattal rendelkezik.
Egy gondolkodásmódot szeretnének átadni a hallgatóknak, amely a kísérletezésre, a tesztelésre, a visszajelzéseken alapuló döntéshozatalra helyezi a hangsúlyt
– tette hozzá Vityi Péter, a KÜRT Akadémia vezetője.
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány azt is bejelentette, hogy teljes egészében finanszírozza a MOME könyvtárának bővítését egy, a kreatív-ipar gazdasági és vállalkozói dimenzióit bemutató szekció létrehozásával, illetve a legfrissebb hazai és külföldi könyvek és folyóiratok folyamatos beszerzésével a hallgatók számára.
(Borítókép: Moholy-Nagy Művészeti Egyetem campusa 2020. december 3-án. Fotó: Nagy Zoltán / MTI)