Nem mindenki hajthatna be a Klauzál tértől a Károly körútig terjedő védett zónába

2021.11.18. 18:13

A Színes Erzsébetváros Facebook-csoportjában jelent meg a hír szerdán arról, hogy a kerület védett övezetté nyilvánítaná Belső-Erzsébetvárost. Az önkormányzat vizsgálja, hogy akár 2022. július 1-jétől csak az ottlakók hajthassanak be autóval.

A képviselő-testület döntése szerint 2022. június 30-án ér véget a forgalomcsillapításról szóló meghosszabbított próbaidőszak, addig pedig az önkormányzat a kerületben élőkkel és szakértőkkel együttműködve vizsgálja meg annak a lehetőségét, hogy Belső-Erzsébetvárost védett övezetté nyilvánítsa. 

Niedermüller Péter az Infostartnak árult el csütörtökön további részleteket a szabályozásról. A DK-s kerületvezető elmondta: nagyjából a Klauzál tértől a Károly körútig terjedő zónáról van szó a Wesselényi és a Király utca között, de

még nincs döntés a pontos területről.

A fenti Facebook-poszthoz hasonlóan megismételte, az úgynevezett védett övezetbe csak 

az azon a területen lakók és az ottani vállalkozások, üzletek, éttermek működését biztosító áruszállítók hajthatnak majd be.

Intenzív tárgyalásokra lesz szükség a fővárossal, a BKK-val, a Budapest Közúttal – felelte a polgármester arra a felvetésre, hogy Budapest más területeinek közlekedésére milyen hatással lenne a változás – mondta a rádiónak a politikus. Aláhúzta, nem gondolja, hogy

ha megvalósul az elképzelés, az más kerületekre nagy hatással lenne, ennek ellenére a tárgyalásokba bevonják a szomszédos kerületeket is. 

Kitiltják a dízeleket

Még idén dönt a fővárosi közgyűlés arról a dátumról, hogy mikor vezetik ki a korszerűtlen besorolású autókat Budapesten. A fővárosi önkormányzat ugyanis csatlakozott egy korábban már elindult európai kezdeményezéshez, amely ezt tűzte ki célul. A Greenpeace Karácsony Gergely főpolgármesternek még június közepén adott át 45 ezer aláírást, amelyet a régi dízelautók kitiltásának érdekében gyűjtöttek. Az átadáson az is elhangzott, hogy a főváros csatlakozott ahhoz az európai kezdeményezéshez, hogy a korszerűtlen besorolású autók kivezetésének legyen egy céldátuma Budapesten. 

Ahogy korábban az Index is írt róla, a dugódíj bevezetésének kérdésénél a főváros már utalt rá, hogy öt éven belül korlátozhatják a dízelautók behajtását Budapestre.

(Infostart/Színes Erzsébetváros)