Magyarországon még mindig a hagyományos rádiózás dominál
A rádióhallgatók 82–88 százaléka a rádiózás hagyományos formáját használja – derül ki a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának új tanulmányából, amely a rádiózás helyszíneiről és platformjairól szól 2018 és 2021 között. A testület elfogadott egy dokumentumot a rádiózás helyszíneiről és platformjairól 2018 vége és 2021 vége között, ebből pedig kiderül, hogy
- az emberek 70–80 százaléka a legtöbbet az otthonában rádiózik,
- az autó a második tipikus helyszíne a rádióhallgatásnak, ez 45–60 százalékukra jellemző,
- a harmadik pedig a munkahely, 20–30 százalékkal.
A nők leginkább otthon, a férfiak pedig autóban rádióznak gyakrabban: előbbi csoport 72–82 százalék között mozgott, utóbbi pedig 55–65 százalék között. Minél idősebb valaki, annál többet rádiózik otthonában. Ennek legfőbb oka, hogy a nyugdíjas korosztály nem jár napi szinten dolgozni, és nem is utazik annyit.
Az autós rádióhallgatás aránya a középkorúak között (30–59 éves) a legjellemzőbb.
A rádióhallgatás platformjai között messze a legnépszerűbb a hagyományos rádiózás 82–88 százalékkal, az online is rádiót hallgatók aránya stabilan 35–40 százalék között mozog. 2020-ban 7,61 millióan hallgattak rádiót hetente, amiből az online rádiózást 778 ezren választották – ismertette az NMHH.