Bolla Tibor: Aki BKV-val utazik, annak a véleményét el kell fogadni

bollatibor
2022.05.27. 19:43
Hány liter gázolaj a közösségi közlekedésben részt vevő buszok heti fogyasztása Budapesten, használja-e a BKV vezérigazgatója a tömegközlekedést, hogyan áll a BKV költségvetése, és honnan tudta az édesanyja, hogy nem vett részt azon a vacsorán, amelyen állítólag dőzsölt. Egyebek mellett erről is beszélt a Kibeszélőben Bolla Tibor.

Jövő héten telefonkonferencián egyeztet a BKV orosz partnerével a metrószerelvények garanciális javításáról és arról, hogy miként tudják továbbra is teljesíteni a kötelezettségeiket – mondta Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója a Kibeszélőben, hozzátéve:

Sajnálatos módon a háború ezt megnehezíti, az ő utazásukat is ide, vagy éppen az utalásukat, mivel ki lettek zárva a SWIFT-rendszerből. De a viszony velük jó, éppen a jövő héten lesz egy telefonkonferenciánk

– mondta a vezérigazgató.

Azt is megtudtuk, hogy az új metrószerelvényekkel tapasztalható problémát egy szigetelési hiba okozza. „Egy szigetelést nem terveztek be, és a padlólemez alá folyt a víz. Egyébként ezt a sorozatgyártásnál már észrevette az orosz fél, saját költségén javítja.” 

Kibeszélő Bolla Tibor

Bolla Tibor a BKV járműveit és az utazási körülményeket ért kritikákra reagálva azt mondta: „Aki utazik, annak a véleményét el kell fogadni.” Hozzátette: az utazóközönségnek több problémája is van, nem tiszták, túl melegek vagy túl hidegek a járművek, túl messze áll meg, túl ritkán jön, illetve hogy milyen áron szolgáltat a BKV. 

A vezérigazgató a költségvetéséről szólva azt mondta, a cég számára az idei kifejezetten nehéz költségvetési év. Hosszú évek óta nem volt olyan, hogy a BKV működési hitelt vegyen fel, idén mégis ezt kell tenniük, tízmilliárd forintos folyószámlahitel-keretet nyitottak. 

Az előző városvezetés idejében nem volt példa ilyenre, de az azelőtti városvezetés idejében igen. Ezt konszolidálta egyébként a kormány ötvenvalahány milliárd forint értékben, és onnantól nem vett föl hiteleket a BKV, tehát azt mondom, hogy körülbelül 7-8 éve a BKV hitelmentesen gazdálkodik. 

A háború okozta energiaár-emelkedés a BKV-t is elérte, az ebből adódó többlet 14 milliárd forint. A BKV heti gázolaj-felhasználása 600 ezer liter, ami azt jelenti, hogy csak gázolajból 2-3 milliárd az a plusz, amit a cégnek el kell szenvednie. 

A vezérigazgató azokra a korábban a sajtóban megjelent felvetésekre is reagált, amelyek szerint drága ebédeken és vacsorákon vett részt.

Olvastam ezeket a cikkeket, és nem nagyon foglalkoztam velük, mert ezen a vacsorán én nem vettem részt. Még édesanyám is felhívott, és onnan tudta, hogy én nem lehettem ott, mert én nem nagyon szeretem a halételeket, ott pedig polipot és kagylót fogyasztottak a politikusok.

A Kibeszélőben szó volt még arról is, hogy

  • miért nehéz a metrószakaszok felújítása;
  • mivel közlekedik a BKV vezérigazgatója;
  • megérzik-e az utasok, ha költségtakarékos működést kell bevezetnie a közlekedési társaságnak.

A teljes videót a fenti lejátszóra kattintva nézhetik meg, a beszélgetés podcastverzióját pedig alább érhetik el:

(Borítókép: Bolla Tibor. Fotó: Karip Tímea / Index)