Megbírságolhatják azt, aki nem az új mikromobilitási pontokon teszi le az elektromos rollert vagy a kerékpárt
További Belföld cikkek
- Megérkezett a havazás, baleseteket és fennakadásokat okozott az utakon
- Uszály ütközött a Margit híd lábának, több hajóban is kárt tett
- Orbán Viktor: A békéről beszélni Európában olyan volt, mintha ördögöt idéznél
- Kemény üzenetet küldött David Pressmannek lehetséges utódja: Hagyd abba ezt az ostobaságot
- Parázs vita alakult ki Magyar Péter és Fülöp Attila között
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerint első lépésként az V., a VI., a VII., a VIII. és a IX. kerületben jelöltek ki Mobi-pontokat.
Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke elmondta:
a fővárosi önkormányzat a kerületekkel együttműködve azért hozott létre Mobi-pontokat, hogy rendezett és kényelmes lehetőséget tudjanak biztosítani a kölcsönzött kerékpárok és elektromos rollerek tárolására. A főváros elkötelezett amellett, hogy a fenntartható, zöld közlekedést fejlesszék, és alternatívát nyújtsanak mindenkinek az autós közlekedés helyett.
Meglesz a böjtje a szétszórt rollereknek
Balogh Samu közölte, nagyon sok panasz érkezett arról, hogy szerteszéjjel hagyják a kölcsönözhető elektromos rollereket. Támogatják, hogy ezeket az eszközöket használják Budapesten, azonban teljesen jogos az az igény, hogy erre rendezett formát találjanak; ezt szolgálják a Mobi-pontok, amelyekből eddig háromszáz készült el. Hozzátette: a következő időszakban még legalább ennyi Mobi-pontot alakítanak ki.
a cél az, hogy ezek az egész városban megoldást nyújtsanak.
Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója elmondta: a Mobi-pontok elkészültek, a szabályozás júniusban lép életbe, majd a kerületek kötnek szerződést a szolgáltatókkal, amelyek applikációiban megjelennek majd a létrehozott Mobi-pontok. A mikromobilitási pontok elnevezésére pályázatot hirdettek, ennek eredményeképpen született meg a pontok új neve.
A kerületek hatósági szerződés keretében szankcionálják a nem kijelölt helyen letett eszközök után a szolgáltatókat, azok pedig továbbhárítják majd a felhasználókra.
A VI. kerületben 81 Mobi-pontot alakítottak ki, és reményeik szerint ezek hozzájárulnak ahhoz, hogy több parkolóhelyük is lesz a helyieknek. Azt is tervezik, hogy a VII. kerületben a Dózsa György úttól a Madách Imre térig, az Andrássy úttól a Rákóczi útig szabadon lehessen használni a mikromobilitási eszközöket, ezek által pedig kevesebb átmenő forgalom legyen. Több mint száz Mobi-pontot alakítottak ki eddig a VIII. kerületben.
A Mobi-pontokat zöld felfestés és/vagy tábla jelöli, emellett a közlekedési eszközök számára kialakított támaszokról is felismerhetők – a három elem közül legalább az egyik mindegyik helyszínen megtalálható. A helyszínek 1-2 perc sétára találhatók egymástól a belvárosban, azaz bárhonnan gyorsan elérhetők. Jelenleg ott lehet felvenni vagy leadni megosztott rollereket, ahol az adott szolgáltató applikációja azt jelöli – írta a BKK.
Szerdától kötelező a szabályzat betartása
A VI., a VII. és a VIII. kerületek belső részein már teljesen elkészült a hálózat. Az új szabályozás első lépéseként szerdától csak a Nagykörúton belüli részeken, valamint a VIII. kerület Orczy úton belüli részén lesz kötelező – június 30-áig tartó türelmi időszakkal – a megosztott közlekedési eszközöket és járműveket a kijelölt pontokon elhelyezni.
A Fővárosi Közgyűlés által április 27-én elfogadott szabályozás lényege, hogy – először a belső kerületekben – mikromobilitási pontokat hoznak létre, és csak azokon lehet felvenni, leadni az eszközöket.
A mikromobilitási szolgáltatók díjat fizetnek az eszközök tárolásáért, az eszközök kijelölt területen kívüli elhelyezése miatt pedig közigazgatási szankciót alkalmazhatnak velük szemben. A rendelkezés szerint a szolgáltató a nem megfelelően elhelyezett eszközök után naponta 5000 forint közterület-használati díjat köteles megfizetni.
(Borítókép: BKK)