Jobban szórjuk a pénzt nyaralásra, mint a koronavírus előtt

2022.06.19. 08:37
Idén 130 ezer forinttal többet szán nyaralásra a magyar lakosság a járvány előtti időszakhoz képest.

A legutóbbi, 2019-es kutatás eredményeivel összevetve a rekordmagas infláció ellenére jelentősen nőtt azok aránya, akik vakációzni mennek, és szembetűnő az is, hogy egyre többen költenek 200 ezer forint feletti összeget üdülésük alatt.

A jelentősen megnőtt utazási kedv mellett az elköltött összeg is kiugró emelkedést mutat az MKB Bank legfrissebb felmérése szerint:

  • 169 ezer forintról 301 ezer forintra nőtt a nyaralásra szánt átlagos összeg,
  • mindemellett a 2019-eshez képest 11 százalékkal (17 százalékról 6 százalékra) csökkent azok aránya, akik 50 és 100 ezer forint közötti összeggel számolnak az utazásra,
  • 17 százalékkal nőtt (38 százalékról 55 százalékra) azoké, akik többet terveznek költeni 200 ezer forintnál.

Spórolt pénzből dőzsölünk

A megkérdezettek legnagyobb része félretett jövedelméből fedezi a nyaralás költségeit, a külföldre utazók 95 százaléka bankkártyával tervez fizetni, a megkérdezettek körében a finanszírozási megoldások közül a hitelkártya a legnépszerűbb.

A válaszadók 78 százaléka nyaral valamilyen formában az év során, ez jelentős növekedés a korábbi 2019-es 64 százalékhoz képest.

A legnépszerűbb hónap a nyaralásra továbbra is az augusztus,

és a kutatásban részt vevők fele kizárólag belföldön keresi a kikapcsolódást, míg 15 százalékuk csak külföldi opciókat vesz figyelembe. 2019-hez képest 4 százalékkal nőtt azok aránya, akik a tengerpartot választják pihenésre.

Legtöbben legfeljebb ötnapos nyaralást terveznek, de az emberek több mint harmada 6–10 napos, illetve közel negyede 10 napnál tovább tartó üdüléssel számol.

A megkérdezettek nagy többsége, 82 százaléka spórolt pénzből finanszírozza az utazásait a kutatás szerint.

Nőtt a SZÉP-kártyát használók aránya: 2019-ben az emberek 22 százaléka, 2022-ben 26 százaléka használja SZÉP-kártyáját a nyaralás alatt.

A mobiltelefonos fizetés népszerűvé válása – legfőképp a fiatalok körében – szembetűnő: az emberek harmada rendszeresen használja a mindennapokban a mobiltelefonos fizetés lehetőségét, közülük pedig csak 18 százalék nyilatkozott úgy, hogy nyaralás során nem él ezzel a lehetőséggel. Az okosórás fizetés egyelőre kevésbé elterjedt, a válaszadók 11 százaléka alkalmazza.

A megkérdezettek 71 százaléka költött már az előre tervezettnél nagyobb összeget a nyaralás során, amit a legtöbben saját tartalékokból fedeznek – írja az MTI.