Szegeden megszűnik az 1-es villamos
Pénteken este tíz óra előtt hagyja el a szegedi vasútállomást az 1-es villamos utolsó szerelvénye. A Szegedet romba döntő 1879-es árvíz után hirdette ki a város a pályázatot a lóvasút létesítésére. Eduard Paget belga mérnök tervei alapján 1884 nyarára készült el a lóvasút-személyszállítási és a gőzüzemű teherszállítási hálózat.
Az 1-es villamos maival csaknem azonos útvonalán pedig 1884. július 1-jén elindult a lóvasút, bár a szolgáltatást nyújtó Szegedi Közúti Vaspálya Részvénytársaságot (az SZKT elődjét) csak a következő tavasszal jegyezték be. Huszonhét éven keresztül működött a lóvasút a vonalon, a villamosközlekedés pedig 1908. október 1-jén indult el a pályán.
Akkor tizenhét megállóhelyen szállhattak le és föl az utasok a két vasútállomás között. A pályát többször átépítették, majd 1941-ben – a Magyarországon bevezetett jobb oldali közlekedéshez igazodva –, július 6-án megváltoztatták a villamosok közlekedési irányát is. A vonal 1943-ban kapta meg az 1-es jelzést, addig a városban nem számozták a tömegközlekedés vonalait.