- Belföld
- fuvarozók
- taxisok
- üzemanyagár-kedvezmény
- benzin
- dízel
- gulyás gergely
- üzemanyagár
- üzemanyagárstop
- üzemanyagárak
- üzemanyag-fogyasztás
- magánvállalkozók nemzeti fuvarozó ipartestülete
- magyar közúti fuvarozók egyesülete
- tankolás
Gulyás Gergelyt megkérdezték a fuvarozók, hogy ők miért nem
További Belföld cikkek
- Dúl a kommentháború: Menczer Tamás, Kocsis Máté és Magyar Péter esett egymásnak a magdeburgi tragédia miatt
- Hatalmas torlódásra kell számítani az M3-as és az M5-ös autópályákon, az M1-esen akár két órával is nőhet a menetidő
- Orbán Viktor: Sosem szerettem azokat a politikusokat, akik elhárították a felelősséget
- Súlyos baleset történt Debrecenben, a buszmegállóba hajtott egy autó
- Orbán Viktor: Brüsszel Magdeburgot akar csinálni Magyarországból
A hazai fuvarozókat képviselő két legnagyobb szervezet, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) az Index szerkesztőségének is továbbított nyílt levelet írt Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszternek. Azt kérik a tárcavezetőtől, indokolja meg, hogy a kormány nekik miért nem biztosít a taxisokéhoz hasonló üzemanyagár-kedvezményt.
A fuvarozók szerint az ő mindennapi munkájukban ugyanúgy a gázolaj az egyetlen és elengedhetetlen energiaforrás, mint a taxisok esetében.
Gulyás Gergely július 30-án, szombaton rendkívüli Kormányinfón jelentette be, hogy a kormány felszabadítja a stratégiai készletek egy részét, miután leáll a Mol százhalombattai finomítója, és azt is közölte, hogy a lakosságon, a taxisokon, valamint a mezőgazdasági erőgépeken kívül mindenkit kizárnak a 480 forintos kedvezményes tankolásból, így a céges autókat is.
A taxisok és a mezőgazdasági erőgépekkel dolgozók azért kapnak mentességet, mert a miniszter szerint „ők gyakorlatilag a munkaeszközükhöz kizárólag benzint és dízelt használnak (...) ilyenkor a kormány kénytelen mérlegelni, más vállalkozóknak egy tétel, akár egy fontos tétel az, hogy mennyi az üzemanyagár, de nem ez az, amin a vállalkozás alapszik, vagy nem csak ezen alapszik a vállalkozás”.
A NiT Hungary és az MKFE levelükben arra hívják fel Gulyás Gergely figyelmét, hogy a közúti fuvarozásban is meghatározó vállalkozói költségelem az aktuális üzemanyagár. A kérdés rendkívül sok dolgozót érint, hiszen
mintegy 15 ezer közúti árufuvarozó és autóbuszos személyszállító magánvállalkozás működik hazánkban.
A két szervezet a nyílt levélben kiemelte, hogy a piaci áron tankoló fuvarozók mindennapos küzdelmet folytatnak azért, hogy a drasztikusan megemelkedő működtetési költségeiket a fuvardíjaikban érvényesíteni tudják a megbízók felé. Hozzátették, hogy a gázolajár ugrásszerű emelkedése beépül a szállított termék árába is, így gyártói és fogyasztói, lakossági oldalon is negatív hatásként jelenik meg.
A NiT Hungary és az MKFE nyomatékosította: nem vitatják a taxisok részére biztosított maximalizált üzemanyagár további fenntartását. Ugyanakkor nem értik, mi indokolja a két, megközelítően azonos költségszerkezetű szállítási tevékenység közötti megkülönböztetést, és hogy miért került teljes mértékben kivezetésre a közúti fuvarozói szektorban dolgozó haszonjárművek tekintetében a maximalizált üzemanyagár.
(Borítókép: Gulyás Gergely. Fotó: Papajcsik Péter / Index)