- Belföld
- metró
- m3-as metró
- bkv
- pgf
- pgf-elem
- tesztidőszak
- peronhézag-kitöltő
- peronok
- szerelvények
- mozgáskorlátozottak
- projekt
- főváros
- tömegközlekedés
A BKV innovatív megoldással segíti a mozgáskorlátozottakat
További Belföld cikkek
- Padlógázzal ment szemben a forgalommal egy ámokfutó sofőr Szolnokon
- Három hónapos csecsemő halt meg Budapesten
- Órákon belül új hagyományt teremt Sulyok Tamás köztársasági elnök
- Rónai Egon: Ha akkor nem rúgnak ki, az életem egészen másfele kanyarodik
- Nem akármilyen drogfogásról számolt be a budapesti rendőrség
Szerdától öt állomáson – Újpest-központ, Újpest-városkapu, Forgách utca, Corvin-negyed, Határ út – megkezdődik a Platform Gap Filler (PGF), azaz a peronhézag-kitöltő tesztelése. Amíg a próba tart, különböző hosszúságú fogakkal ellátott, mintegy hatvan centiméteres hungarocelldarabok lesznek a peron szélén, amelyek segítenek majd a végleges méret beállításában – közölte a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) Zrt.
A PGF egy erős, gumiból készült perontoldat, amely megfelelő méretű elemek kiválasztásával és felszerelésével minimálisra csökkenti az átlépési távolságot a peronszél és a szerelvény ajtajának széle között. Rugalmas, ezért nem okoz sérülést a metrószerelvényben, ugyanakkor ellenáll az utasforgalom okozta terhelésnek. További előnye, hogy utólag is beépíthető.
Egy éven belül az M3-as metró összes állomásán lesznek PGF-elemek
A peronok és a szerelvények közötti túl nagy, öt-hat centiméteres távolság problémájára a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége (MEOSZ) hívta fel a figyelmet, jelezve, hogy a kerekesszékkel közlekedőknek a két centiméter jelentené az elfogadható értéket. A távolság csökkentésére világszerte alkalmaznak különböző műszaki megoldásokat a metrók, vasútvonalak állomásain.
A több európai városban is alkalmazott PGF-elemet már több cég is gyártja, így könnyen be lehet szerezni.
A tesztelési időszakot követően a tervek szerint állomásonként négy, azaz perononként két-két beszállási pozícióban ötméteres, szakaszokon rögzítik majd a PGF-elemeket, az akadálymentes be- és kiszállási lehetőséget pedig peronburkolati jelek mutatják majd. A teljes M3-as metróvonalon egy éven belül valósulhat meg a projekt.
Korábban beszámoltunk róla, hogy augusztus 15-től ismét közlekedik az M3-as metró a déli szakaszon, Kőbánya-Kispest és a Kálvin tér között, utóbbi megállóhelytől azonban továbbra is metrópótló busszal lehet utazni.
Az M3-as metróvonalat érintő további közlekedési változásokról itt olvashatnak.