További Belföld cikkek
- Bezsongtak a szegedi fiatalok, olyan jól lehet majd keresni a szegedi BYD üzemben
- A kormány „egyházi szereplőkkel” bővítené a nevelőszülői hálózatot, de az egyházakat nem értesítették
- A virológus figyelmeztetett: van nagyobb veszély a Covidnál
- Rászoruló gyermekeknek gyűjt karácsonyi ajándékokat a Magyar Máltai Szeretetszolgálat
- Harminchárom éves bűnügy végére tett pontot a rendőrség, elfogták a paloznaki gyilkosság egyik elkövetőjét
Lábdy Jenő, az Országos Vízügyi Főigazgatóság műszaki igazgatóhelyettese a projektet bemutató csütörtöki rendezvényen közölte, a 2014–2020-as uniós költségvetési ciklus maradványforrásaiból negyvenmilliárd forint érkezett a vízügyi ágazatba. A nyertes projektek közül kettőt az Alsó-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság (ATIVIZIG) valósíthat meg.
Kozák Péter, az ATIVIZIG vezetője elmondta: a fejlesztés négy település – Baks, Dóc, Sándorfalva és Algyő – árvízi biztonsága szempontjából kiemelt jelentőségű. A töltés állapota elsősorban üzemeltetési szempontból jelent nehézséget,
a burkolatlan út kedvezőtlen időjárási körülmények között szinte járhatatlan.
A beruházás turisztikai szempontból is fontos, hiszen a fejlesztésnek köszönhetően hamarosan Csongrád és Szeged között végig burkolt töltéskoronán haladhatnak a kerékpárosok.
A makadámút követi a folyó mozgását
Borza Tibor, az ATIVIZIG műszakiigazgató-helyettese kifejtette: az Alsó-Tiszán a XIX. század közepén kezdték kiépíteni a védvonalakat. Az 1879-es szegedi nagy árvizet megelőző petresi gátszakadás ezen a területen történt, majd a 2006-os árvíz idején is megcsúszott a mentett oldali rézsű egy szakaszon – írja az MTI.
A beruházás a szegedi ártéri öblözet északi részén, az algyői hídtól a Dong-ér főcsatorna-torkolatáig valósul meg. A teljes ártéri öblözetben 183 500 ember lakik, a fejlesztés közvetlenül négy település védelmét javítja.
A beruházás két részre bontható: 9276 méteren a töltést – 10-40 centiméterrel – a mértékadó árvízszintre magasítják. Emellett több mint tíz kilométeren a töltéskoronán és a gátőrházakhoz, szertárakhoz vezető rámpákon makadámutat építenek ki, mert az az aszfaltburkolatnál sokkal rugalmasabban tudja követni a töltéstest kiszáradás vagy vízzel telítődés miatti mozgását.
A 2023 végére megvalósuló beruházás kivitelezője KÖTIVIÉP'B Kft.
(Borítókép: Oláh Tibor / MTI)