Jövő héttől több mint egy hónapos felújítás vár három magyar autópályára is
A következő hetekben Bicske, Komárom, Kál, Gödöllő, Martonvásár, Balatonvilágos és Fonyód térségében lehet számítani terelésekre, a forgalmi sávok időszakos lezárására – közölte a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF Zrt.) az MTI-vel.
Az MKIF Zrt. azokon a szakaszon végez felújítási munkálatokat a tél beköszönte előtt, amelyek állapota a leginkább indokolja ezt. A tervek szerint 127 ezer négyzetméter, csaknem 18 focipálya nagyságú felületre kerülhet új burkolat, ha szükséges, több rétegben is.
A munkálatok szükségességét azzal indokolták, hogy így a felújítás által a téli időszakban is mindenki zökkenőmentesen használhatja majd a gyorsforgalmi utakat, és ezzel elkerülhető lesz az utak állapotának romlása is.
A cél az, hogy a munkálatok a lehető legkisebb mértékben akadályozzák a forgalmat, ezért – ahol lehetőség van rá – éjszaka dolgoznak majd az MKIF Zrt. munkatársai
– olvasható a közleményben.
2057-re teljesen megújul a magyar úthálózat
Szeptember elején arról írtunk, hogy a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 1237 kilométer meglévő gyorsforgalmi út üzemeltetését és fenntartását veszi át a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-től.
A társaság a koncessziót a magyar állam által kiírt nyílt uniós pályázaton nyerte el, ennek értelmében az MKIF Zrt. üzemeltetésébe kerülnek az M1-es és az M7-es autópálya M0 és az országhatár közötti szakaszai, az M15, M25, M3, M4, M30, M35, M44, M70, M85 és M86 teljes területe, az M8-as autópálya Kisapostag és Apostag közötti szakasza.
A magyar állammal kötött szerződésben az MKIF Zrt. vállalta, hogy a következő 11 évben fejlesztéseket hajt végre, 538 kilométeren felújítja a meglévő útpályát, megépít további 272 kilométer új gyorsforgalmi utat, 273 kilométeren pedig új sávokkal bővíti a már megépült hálózatot.