A bringázás nem világnézeti kérdés
További Belföld cikkek
- A falu úttestjén futott a 71 éves ironman, tízezer forintra büntették a rendőrök
- Szijjártó Péter szerint Rogán Antal kitiltása önvédelemre készteti a magyar kormányt
- Bajnai Gordon: Úgy tűnik, döcögni kezdett a NER-es tolvajbanda legújabb akciója
- Súlyos, szexuális jellegű gyermekbántalmazások történhettek egy Pest vármegyei iskolában
- Cáfol Lázár János, nincs home office a MÁV-nál
A magyar lakosság 16 százalékának a kerékpár az elsődleges közlekedési eszköze, állapította meg az Így bringázik Magyarország 2022 országos reprezentatív kutatása.
A felmérést az Aktív Magyarország támogatásával a Magyar Kerékpárosklub megbízásából a Medián készítette, háromezer fős, Magyarország felnőtt lakosságát reprezentáló mintavétellel.
Sok még a teendő
A kerékpározásért csak úgy lehet hatékonyan dolgozni, ha tudjuk, hol tartunk, és rendszeresen mérjük a változást, ehhez az Így bringázik Magyarország kutatásunk az egyik legfontosabb mérőeszközünk
– közölte Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke, hozzátéve, hogy a megnövekedett gépjárműforgalom negatív hatással van a kerékpározók biztonságérzetére, és a kijelölt infrastruktúra hiánya továbbra is nagy visszatartó erő.
Azt is elmondta, hogy a kerékpározás elterjedése érdekében a többség támogatja, hogy az állam és az önkormányzatok többet költsenek a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésére.
A kutatás megerősítette, hogy sok tennivaló van még annak érdekében, hogy a kerékpározás körülményei javuljanak Magyarországon, és minél többen, gyakrabban válasszák a kerékpárt a mindennapi közlekedésben.
Révész Máriusz, az Aktív Magyarországért felelős államtitkár mindezt azzal egészítette ki, hogy a gyengébb közlekedők védelme és a 1,5 méter előzési oldaltávolság rögzítése a KRESZ-ben kiemelt fontosságot élvez, és a társadalmi támogatottsága is magas.
Aki teker, pártállástól függetlenül teker
A kutatás szerint a megkérdezettek többsége pártállástól függetlenül szükségesnek tartja a kerékpározás és a gyaloglás biztonságosabbá tételét. Az is kiderül, hogy a pártválasztás nincs összefüggésben a kerékpárhasználati szokásokkal, a nagyvárosokban sem elsősorban az ellenzéki beállítottságúak kerékpároznak, hanem pártállástól függetlenül bárki.
(Borítókép: Róka László / MTI)