További Belföld cikkek
- Második világháborús lőszerekre bukkant egy horgász a Duna-parton
- A végrehajtók miatt robbantotta fel az otthonát egy komáromi férfi
- Két új fejlesztés is kezdődhet a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren
- Jöhet az előrehozott választás? Már most azonnal feloszlatná a Parlamentet a DK
- Elhagyta 60 évvel fiatalabb felesége a volt fideszes polgármestert
Véget értek a tél előtti nagy felületű burkolatjavítási munkák – számolt be a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója. Szimicsku László elmondta, a nagy felületű burkolatjavításkor nem pontszerű kátyúzások történtek az utakon országszerte, hanem munkagéppel marták fel az aszfaltot, és kicserélték a 4-5 centiméter vastag kopóréteget, de ahol szükséges volt, ott a 7 centiméteres kötőréteget is felújították.
Október 10-től összesen 125 helyen végeztek útfelújítási munkálatokat. Az érintett autópályák közé tartozott az M1, M3, M4, M7, M30 és az M35.
Szeptemberben vették át az üzemeltetést
Az Infostart azt írta, a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szeptember 1-jén vette át 1237 kilométer hazai gyorsforgalmi út és autópálya üzemeltetését, fenntartását és fejlesztését a Magyar Közúttól. Az átvétel után azonnal elkezdték felmérni azokat az útszakaszokat, amelyek gyors beavatkozást igényelnek még a tél beállta előtt, ugyanis a téli időjárás a kis burkolathibákat is képes naggyá változtatni.
Nagyjából 130 ezer négyzetméter felületen cseréltük ki a rétegeket, több mint 6000 köbméter aszfaltot használtunk föl ezekhez a javítási munkálatokhoz. Ez még a tél előtti nagy felületű burkolatjavítási munka volt, jövőre tervezünk majd nagyobb felületű javításokat
– mondta az igazgató a lapnak, hozzátéve: kétezer négyzetméteren rovátkolást is végeztek. A technikát azokon a helyeken használják, ahol a domborzati viszonyok miatt a csapadékvíz nem tud megfelelő gyorsasággal eltávozni az autópálya felületéről. Ilyen hely volt például az M1-es autópálya hatvanas kilométerének környéke.
(Borítókép: Jászai Csaba / MTI)