Autómentes Lánchíd – lenni vagy nem lenni?
További Belföld cikkek
- Reagált a kormány a legújabb Magyar Péter-féle hangfelvételre
- Átkot és rontást is levesznek, de füvesasszony is lesz a Miniszterelnökség által támogatott sámánfesztiválon
- A Hős utcai gettónak már a megépítése sem volt jó ötlet, most felszámolják
- „Ennek k..va nagy következményei lesznek, ebből elég volt” – újabb hangfelvétel került ki Magyar Péterről
- Csaknem húsz éve az Alkotmánybíróság dobta le a „választási atombombát”
Tartsa meg autómentesnek a Lánchidat a főváros! – sürgette keddi budapesti sajtótájékoztatóján Bakos Bernadett, az LMP országgyűlési képviselője.
Az ellenzéki politikus arról beszélt: óriási lépés az élhetőbb, szerethetőbb Belváros felé, hogy jelenleg a hidat csak a kerékpárosok, a buszok és a megkülönböztetést használó járművek használhatják, a járda elkészülése után pedig a gyalogosok is.
A korábbi forgalmi rend egyetlen közlekedőnek sem vált előnyére
– hangsúlyozta, majd annak a véleményének adott hangot, hogy a híd autómentessé tételével az autósok nem vesztettek sokat, miközben a közösségi közlekedés és a kerékpárosok óriásit nyertek.
Az autóslobbi nyomása
Bakos Bernadett szerint a kormány fenyegeti, az autóslobbi pedig nyomasztja a fővárost ebben a kérdésben, holott a felújítás előtti időszak tapasztalatai megmutatták, hogy a Lánchídon, szűk volta miatt, folyamatos a torlódás, a dugó, holott a fővárosi hidak forgalmának alig négy százalékát fogadja be.
Hangsúlyozta: ha a Lánchidat nem használhatják a személygépkocsik, az nem okoz fennakadást az autós közlekedésben, azonban nagy lehetőség a sokkal zöldebb közösségi közlekedés számára.
Amit nem teljesít a főváros
Amint arról korábban írtunk, a Területfejlesztési Minisztérium közölte, hogy a budapesti városvezetés nem tartott be egy ígéretet a Lánchíd felújításával kapcsolatban. Emiatt elképzelhető, hogy a magyar kormány nem fizeti ki Budapestnek a Lánchíd felújítására szánt hatmilliárd forintot.
Az egyik ilyen feltétel:
a gépjárműforgalom ezen a közúti szakaszon való teljes vagy részleges korlátozása ne haladja meg a 18 hónap időtartamot.
Azzal, hogy a Fővárosi Önkormányzat úgy nyitotta meg a Lánchidat, hogy sem a gyalogosforgalom, sem a gépjárműforgalom nem használható, nem teljesíti a kormányhatározatban foglaltakat.
Láng Zsolt, a Közép-magyarországi Gazdaságfejlesztési Zóna komplex fejlesztéséért felelős kormánybiztos ezzel összefüggésben épp a napokban közölte szerkesztőségünkkel:
CSAK AKKOR FIZETIK KI A PÉNZT, HA A FŐVÁROS VEZETÉSE FELOLDJA A HÍDON A GÉPJÁRMŰFORGALOM KORLÁTOZÁSÁT.
(Borítókép: Németh Kata / Index)