Eldőlt a népligeti felüljáró sorsa, káoszt okozhat a közlekedésben
További Belföld cikkek
- Emberekre is veszélyes fertőzéssel kell felvenniük a harcot a magyar gazdáknak
- Letartóztatásban marad az amerikai nő meggyilkolásával gyanúsított férfi
- Százharminc új járművel készül az ünnepekre a Magyar Posta
- Ironikus megjegyzéssel tesz eleget a brüsszeli elvárásnak a nemi esélyegyenlőségi törvény
- Vitézy Dávid az utolsó metró után bezáratná a budapesti aluljárókat
A 12 tonnánál nehezebb járművek nem hajthatnak át a felüljárón, a BKK által üzemeltetett buszok esetében a 19 tonnánál nehezebb járművekre vonatkozik a korlátozás. A hídon a Budapest Közút Zrt. megbízásából két hossztartó hídgerendát bontanak ki, majd a kiemelt mintákon és a feltáruló szerkezeti elemeken szakemberek bevonásával helyszíni és laboratóriumi vizsgálatokat végeznek.
A Budapest Közút közleményében jelezte, hogy folyamatosan ellenőrizték a kiemelt közlekedési szereppel rendelkező, hatalmas terhelésnek kitett, 45 éves híd műszaki állapotát, és mostanra
a szerkezeti elemek további alapos felülvizsgálata is szükségessé vált.
A forgalomterelés kiépítése február 20-án kezdődik: a felüljáró Pénzverde előtti szakaszán, a városközpont felé vezető oldalon a külső sávot körülbelül 200 méter hosszban egymásba kapcsolt beton terelőelemekkel választják el. A városközpont irányába egy, a városközpontból kifelé változatlanul két sáv lesz járható. A felüljáró alatt a 2022 decemberében lezárt parkolóhelyek továbbra sem lesznek használhatók, valamint a híd alatt vezető kerékpáros nyomvonal is lezárva marad.
A felüljáró érintett szakaszán a burkolat, a szalagkorlát, a szegély és a dilatációk elbontását követően két hossztartó hídgerendát emelnek ki. A laboratóriumba szállított mintákat átfogó műszaki vizsgálat során ellenőrzik. A bontással szabaddá vált szerkezeti elemek állapotát a helyszínen is vizsgálják majd.
Kiderül, mennyire terhelhető a híd
A műszaki felmérésen meghatározzák, hogy a híd milyen mértékben terhelhető, és azt is, hogy milyen további beavatkozásokat kell még elvégezni rajta. A laboratóriumi és a helyszíni felméréssel párhuzamosan a felüljárón ideiglenes védőkorlát épül a vasbeton terelőelemeken belül, és kialakítják az ideiglenes vízelvezetést is – mindez a hídon haladó, illetve a híd alatti forgalom biztonságát, illetve a szabadon maradó szerkezetek védelmét szolgálja.
A helyszíni vizsgálatok után ideiglenes jelleggel helyreállítják és kijavítják a megbontott vasbeton felületeket, hogy megakadályozzák a további állagromlást.
A helyszíni munkák várhatóan július elején fejeződnek be.
A műszaki felmérés eredményeinek kiértékelése után őszre készül részletes szakvélemény a szerkezeti elemekről, valamint a híd további használhatóságának feltételeiről.
(Borítókép: A népligeti felüljáró az Üllői út és a Könyves Kálmán körút találkozásánál. Fotó: Róka László / MTI)