Egyre többen támadnak a taxisokra, és egyre kevesebben akarnak fizetni
További Belföld cikkek
- Magyar Péter váratlanul megszólalt az „agyhalottakról”, ezzel magyarázza mondatait
- Botrányt kiáltott a Fidesz Erzsébetvárosban: Önkormányzati lakást adott saját jegyzőjének a polgármester
- Nemi erőszak miatt elfogatóparancsot adtak ki a TV2 sztárjával szemben
- Emberölés miatt köröz a rendőrség egy 16 éves lányt
- Több autópályán balesetek okoztak torlódást, Budapesten felborult egy autó
Jelentősen nőtt a Főtaxi sofőrjei ellen elkövetett támadások száma az idén. A társaság statisztikai adatai alapján míg tavaly januárban összesen egy ilyen esetet regisztráltak, addig 2023 első hónapjában már 6 bűncselekmény történt.
VAN PÉLDA RABLÁSI KÍSÉRLETRE, MÁS KÖZLEKEDŐK ÁLTAL ELKÖVETETT TETTLEGESSÉGRE IS, DE A LEGJELLEMZŐBB AZ, HOGY EGY-EGY FIZETNI NEM AKARÓ UTAS VÁLIK TÁMADÓVÁ, AGRESSZÍVVÉ, ENNEK SORÁN PEDIG A FOJTOGATÁSTÓL, KÉSSEL VALÓ FENYEGETÉSTŐL SEM RIAD VISSZA.
Érdekesség, hogy a közhiedelemmel ellentétben a bűnesetek száma a nappali időszakban emelkedett, azaz nem az éjszakák váltak veszélyesebbé a taxisok számára.
Sokan nem akarnak fizetni
A bűncselekmények számának növekedésével párhuzamosan megszaporodtak azok az esetek is, ahol az utas – ugyan agresszió nélkül, de – egyszerűen nem fizeti ki a fuvart. Idén januárban 121 ilyen eset történt, ehhez hasonló magas havi értékre korábban nem volt példa – olvasható a taxitársaság közleményében.
Tavaly és tavalyelőtt éves szinten összesen mintegy ezer-ezer esetben távoztak fizetés nélkül az utasok, több millió forintos kárt okozva a sofőröknek. A nem fizető utasok száma 2022 novemberétől folyamatos növekedést mutat, már a múlt év végén 100 körüli volt a havi esetszám.
Nem köteles elvinni a taxi
A Főtaxinál mindent megteszünk annak érdekében, hogy kollégáink biztonságban érezhessék magukat az utakon. A tableteken elhelyeztük az azonnali segítségnyújtást biztosító gombot, ami értesíti a diszpécserközpontot, és a közelben tartózkodó kollégáknak is jelez, akik pillanatok alatt a helyszínen tudnak lenni. Természetesen a képzés során szintén kiemelt hangsúlyt kap, hogy a sofőrök felkészüljenek a váratlan helyzetek kezelésére is
– mondta Reich Ádám, a Főtaxi vezérigazgatója.
A prevencióhoz tartozik, hogy a taxis, ha gyanúsnak találja az utast, jogszerűen kérhet előleget, a diszpécserközpont pedig nyilvántartja, melyik utas telefonszámához kapcsolódik probléma. Ha tartozás áll fenn, addig nem küldenek az utasért autót, amíg nem rendezi azt, ha pedig korábban agresszíven lépett fel, el sem vállalják a fuvart.
Szükség esetén a hatóságokkal is együttműködünk, akik mindig gyorsan és hatékonyan segítenek. Azt tapasztaljuk, hogy a taxisofőrök hívására a rendőrség is azonnal reagál, ha kell, percek alatt megérkeznek a helyszínre, és előállítják a bűncselekményt elkövető utast. A feljelentést követően természetesen minden ilyen esetet hivatalosan is kivizsgálnak a hatóságok
– hangsúlyozta Reich Ádám.
(Borítókép: Koszticsák Szilárd / Index)