Elmagyarázta a kormány, miért járt Olaszországban Orbán Viktor
![image 6483441 (13)](https://kep.index.hu/1/0/4795/47950/479507/47950740_f90637a1aaeb27ec1ef091ba2d232de6_wm.jpg)
További Belföld cikkek
-
Fontos határidő járt le a Magyar Péter-féle hangfelvétellel kapcsolatban
- Pokorni Zoltán: Meguntam a politizálást
- Több ezer ukrán menekült lakhatási támogatása szűnhet meg augusztustól
- Gyurcsány Ferenc nekiesett a civil politikusoknak, még a létezésüket is elutasította
- Kiadták a figyelmeztetést, nagyon magas UV-B sugárzás várható kedden
Mint azt korábban megírtuk, február 27-én Kairóba utazott a magyar miniszterelnök, de mielőtt visszatért volna Magyarországra, tett egy kitérőt a honvédségi repülőgép, és Olaszország felé vette az irányt.
Orbán Viktor magánúton tartózkodott Olaszországban, és a miniszterelnök magánprogramjairól nem tudok tájékoztatást adni
– válaszolta Havasi Bertalan, a miniszterelnök sajtófőnöke, amikor a sajtó rákérdezett, milyen célból utazott a Magyar Honvédség gépével Olaszországba a miniszterelnök.
Ezt követően Hadházy Ákos országgyűlési képviselő azt mondta, feljelentést tesz a magyar miniszterelnök ellen.
Ennek oka, hogy „a kormányfő a tervezettnél másfélszer hosszabb útvonalra, ezer kilométeres kitérőre kötelezte a »honvédségi« utasszállító repülőgépet, csak mert ő Toscanába ment családi kirándulásra”.
Eközben az RTL megkereste a Kormányzati Tájékoztatási Központot az ügyben, akik azt válaszolták: „technikai landolás” után szállt ki Pisában Orbán Viktor a hazafelé tartó kormánygépből.
Ahogyan Gulyás miniszter úr a Kormányinfón már világosan kifejtette, Orbán Viktor miniszterelnök hivatalos látogatáson volt Egyiptomban, onnan visszafelé egy technikai landolás során szállt ki egy olaszországi repülőtéren
– írták.
A szakértő szerint van egy bökkenő
Pető György pilóta, légi közlekedési szakértő az rtl.hu megkeresésére elárulta, hogy „akkor beszélhetnénk technikai leszállásról, ha nem eleve eltervezett volt az út megszakítása, illetve ha Kairóból Budapestre szólt volna az útvonalterv, és legfeljebb néhány tíz kilométerre térnek ki, hogy leszálljanak egy repülőtéren”.
Ilyenkor azonban utas nem száll ki a gépből
– fogalmazott a szakértő.
„A technikai landolás célja lehet például, hogy a pilóta meggyőződjön arról, hogy nincs a repülés biztonságát veszélyeztető műszaki probléma. Ha Kairótól Pisáig szólt az útvonalterv, akkor az semmiképpen nem minősül technikai leszállásnak, az egy tervezett repülés” – jelentette ki a szakértő.
(Borítókép: Orbán Viktor 2022. április 6-án. Fotó: Bodnár Patrícia / Index)