Akkumulátorgyártáshoz kapcsolódó képzés indul az egyik magyar egyetemen
További Belföld cikkek
- Itt a minisztérium bejelentése, gyökeres változás jön az egészségügyben
- Reagált a kormány a legújabb Magyar Péter-féle hangfelvételre
- Átkot és rontást is levesznek, de füvesasszony is lesz a Miniszterelnökség által támogatott sámánfesztiválon
- A Hős utcai gettónak már a megépítése sem volt jó ötlet, most felszámolják
- „Ennek k..va nagy következményei lesznek, ebből elég volt” – újabb hangfelvétel került ki Magyar Péterről
Az egyetem az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében azt írta, a képzést a Samsung SDI-vel együttműködve indítják, a gyakorlati ismeretek megszerzéséért az oktatásban szerepet vállalnak a vállalat mérnökei is, valamint ösztöndíjprogramot és szakmaigyakorlat-lehetőségét is biztosítanak a gödi gyárban.
Tudatták: a diákok a 2023 tavaszi szemesztertől az angol oktatási nyelvű Manufacturing of automotive Li-ion batteries elnevezésű tantárgy részeként sajátíthatják el a gyártásban végzendő mérnöki munkához nélkülözhetetlen ismereteket.
A tantárgyat jelenleg az egyetem Bánki Donát gépész- és biztonságtechnikai mérnöki képzésében részt vevők, az őszi félévtől pedig már a Kandó Kálmán Villamosmérnöki Kar hallgatói is felvehetik.
Közben az ellenzék folyamatosan tiltakozik
Bár Debrecenben valamennyi népszavazási kezdeményezés visszapattant a helyi választási bizottságról, az ügy a bíróságon folytatódhat.
A Védegylet és az LMP megtámadta a Debrecenben megépíteni tervezett CALT-akkumulátorgyár környezethasználati engedélyét a Debreceni Törvényszéken. „Akkumulátorgyár-stopot kell hirdetni, hiszen már most bőven elég ilyen üzem van az országban, az ország vízkészlete és energiatermelő képessége pedig nem bír el továbbiakat” – jelentette ki Kanász Nagy Máté, az LMP frakcióvezető-helyettese.
Litkei Máté, a Klímapolitikai Intézet igazgatója szerint az Európai Unió az Egyesült Államokhoz és főleg Kínához képest erős lemaradásban van az e-mobilitás fejlesztése terén, pedig Brüsszelben éppen most szavazták meg, hogy 2035 után már csak olyan járműveket lehet újonnan forgalomba helyezni, amelyek működése klímasemleges. Ebben pedig nagy szerepe lehet az akkumulátorgyártásnak.