Burkolatjavítási munkálatokat végzett a makói autópálya-mérnökség szerdán az M43-as autópálya határ felé vezető oldalán, a 28-as kilométerszelvény térségében.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. bejegyzése szerint a munkaterületet a szigorú műszaki előírásoknak megfelelően előre jelezték, több lépcsőben 100-as, illetve 80 kilométer/órás sebességkorlátozást vezettek be.
Azonban a munkavégzés végeztével, éppen, amikor a munkaterületet elhagyták volna a szakemberek, az azt védő, ütközési energiaelnyelő berendezéssel felszerelt teherautóba akkora erővel rohant bele egy külföldi kamionos, hogy a teherautót az árokba lökte, az autó fülkéjébe szorult makói szakember pedig nem élte túl az ütközést.
Mély fájdalommal vettük tudomásul kiváló munkatársunk elvesztését, őt a saját halottunknak tekintjük, és minden segítséget megadunk az elhunyt kollégánk hozzátartozóinak
– írták.
A szervezet arra hívta fel a figyelmet, hogy 2000-től napjainkig már 21 közútkezelő szakember vesztette életét munkavégzés közben, döntően figyelmetlen sofőrök miatt.
Az ilyen tragikus esetek elkerülése érdekében arra kérik a közlekedőket, hogy tartsák be a gyorsforgalmi és közutakon kihelyezett ideiglenes előjelzéseket, korlátozásokat.
Hozzátették: amennyiben a munkaterületek térségében a táblázásoknak, előjelzéseknek megfelelően közlekednek az autósok, nemcsak a maguk, hanem az ott dolgozók biztonságáért is sokat tehetnek.