Maruzsa Zoltán: A holnap iskolája nem lehet olyan, mint a tegnapé
Maruzsa Zoltán elmondta, hogy a magyar köznevelés 11 935 helyszínen zajlik, és 1,5 millió óvodást és tanulót szolgál ki. Hozzátette, éppen tíz éve vette át az állam e hatalmas intézményrendszert, és lépésről lépésre haladnak előre, mert „nemcsak karbantartani, hanem fejleszteni is szükséges az épületeket, hiszen ez jogos és alapvető elvárás a társadalom részéről”. Hozzátette, „a holnap iskolája nem lehet olyan, mint a tegnapé”.
Az államtitkár megjegyezte, hogy 2018 és 2022 között 4576 köznevelési beruházás valósult meg országszerte, vagyis a teljes infrastruktúra 40 százalékát érintette valamilyen jelentősebb felújítás vagy bővítés. Közölte, 110 olyan projekt volt, amely járási, oktatási szempontból központi szerepet betöltő iskolákat érintett, ilyen volt a móri és fehérvárcsurgói beruházás.
Török Szabolcs, a Székesfehérvári Tankerületi Központ igazgatója elmondta, hogy a tankerület eddigi legnagyobb pályázata ért a végére, hiszen
a móri és a fehérvárcsurgói iskola fejlesztése pályázat keretein belül valósult meg 2,051 milliárd forintból.
Törő Gábor (Fidesz) országgyűlési képviselő közölte, hogy első körben egymilliárd forint uniós forrást nyertek el, de a többszöri közbeszerzési eljárás végére kiderült, hogy a kétszeresére van szükség. Végül a kormány kipótolta az eredeti összeget, így nem volt akadálya a megvalósításnak – tette hozzá.
Az MTI szerint a móri Radnóti Miklós Általános Iskolában új tornaterem épült öltözőkkel és vizesblokkal, 100 fő befogadására alkalmas előadótermet alakítottak ki, szaktantermek létesültek, valamint új könyvtár és új tanári szoba jött létre. A fehérvárcsurgói Károlyi József Tagiskolában nyelvi labort és természettudományos szaktantermet alakítottak ki, emellett öt tanterem megújult, illetve az épület teljes homlokzati és tetőszigetelést kapott, a nyílászárókat cserélték, és korszerűsítették a fűtést.