Videón a térdig érő kátyúk a III. kerületben

2023.06.15. 07:21
Térdig érő kátyúk tarkítják a III. kerületi Kőrpor közt, ahol rendszeresen fennakadnak az autók, járda pedig nincsen. A vízelvezetés is problémákat okoz, esőzéskor ugyanis a garázsokba és a kamrákba ömlik a hordalék. A kerületi önkormányzat uniós források hiányára hivatkozva azt mondta, a fejlesztést nem lehet megvalósítani.

Annyira balesetveszélyes a budapesti Kőpor köz útja, hogy az ott lakók szerint már rendőr- és tűzoltóautó is visszafordult az utcából – számoltunk be róla elsőként. Évek óta el van hanyagolva és senki sem javítja ki az úthibákat az óbudai Kőpor köz–Ürömhegyi lejtő és a Kőpor közSaroglya utca kereszteződése között, pedig azok már balesetveszélyessé, sőt életveszélyessé váltak az esőzések következtében.

Mint korábbi cikkünkben is írtuk, egyik olvasónk arról számolt be, hogy  2014-ben ugyan született egy terv az út aszfaltozásáról, ám ez nem valósult meg. 2017-ben a lakók kikérték az út építésének terveit, de azok az évek alatt elévültek, ráadásul mindig az esővízhálózat kiépítésének hiányára hivatkoztak. A lakók ezt annyira megelégelték, hogy 2019-ben összefogtak és az önkormányzat engedélyével megcsináltatták az utat mart aszfaltozással, azonban a kivitelező nem használt elég emulziót, majd faképnél hagyta a lakókat.

Olvasónk arról is mesélt, hogy az önkormányzat ezek után sem tartotta karban az utcát, arra hivatkozva, hogy a kivitelezőtől nem tudta átvenni az utat annak rossz minősége miatt. Mostanra néhol több mint egy méter mély kráterek is kialakultak az úton.

Az uniós források hiányára hivatkozik a III. kerületi önkormányzat

Azt itt élők azt mondták az RTL-nek, hogy több százezer forintot költöttek a saját maguk által kiépített feljárókra és csatornákra, esőzéskor azonban továbbra is garázsokba és kamrákba ömlik a hordalék. Szerintük az egyetlen megoldás a megfelelő vízelvezetés kiépítése és az aszfaltozás lenne.

A csatorna megkereste a III. kerületi önkormányzatot, ahol elmondták, tervben van a murva leszórása, de a vízelvezetést a meredek lejtők extrém módon megdrágítják, az éves költség többszöröse lenne, ráadásul annak a rendbetétele a főváros feladata lenne.

A beruházást csak a fővárossal közösen, uniós támogatással lehetne megvalósítani, de a források hiányában a fejlesztés nem megvalósítható.