Új digitális jegyvásárlási és -érvényesítési rendszert tesztel a BKK a 100E repülőtéri buszjáraton
Új digitális jegyvásárlási és -érvényesítési rendszert tesztel a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a 100E Repülőtéri Expresszen – jelentették be a fővárosi önkormányzat, a BKK, illetve a Mastercard és a K&H Bank képviselői kedden Budapesten.
Mostantól sokkal könnyebb lesz az utazás a 100E vonalon a Liszt Ferenc repülőtérig és vissza, nem kell applikáció, elég egy bankkártya, illetve egy telefon
– mondta Kerpel-Fronius Gábor okosvárosért és részvételiségért felelős főpolgármester-helyettes. „Az okosváros azt jelenti, hogy nyitottan gondolkodunk, nem próbáljuk feltalálni újból meg újból a spanyolviaszt, hanem figyelünk arra, hogy más városokban hogyan oldanak meg olyan problémákat, amelyekkel mi is szembe nézünk, és tanulunk tőlük” – mondta.
Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója azt hangsúlyozta, hogy a 21. századi közösségi közlekedést csak digitális fejlesztésekkel együtt lehet megvalósítani, ezért volt annyira fontos a BudapestGO bevezetése is.
A Budapest Pay and GO egy olyan, a világon nagyon sok helyen használt digitális megoldás, amikor egy bankkártyával vagy okoseszközzel egy érintéssel megvalósul a jegyvásárlás és a jegy érvényesítése, nincs szükség papíralapú jegyre vagy applikációban való regisztrációra
– közölte a vezérigazgató. Rámutatott,
ez még csak az előszobája az elektronikus jegyrendszernek, hiszen egyelőre egy vonalon, egy termékre valósítják meg.
„Az e-jegyrendszer bevezetése sokmilliárdos fejlesztés, ennyi pénzünk nekünk nincs” – indokolta meg a döntést Walter Katalin, hozzáfűzve, a pénzen kívül többéves fejlesztésre van szükség, amihez fontos, hogy releváns tapasztalatokat tudjanak gyűjteni.
Király Andrea, a K&H Csoport lakossági divízióvezetője arról beszélt, hogy gyors, egyszerűen használható, kényelmes és nagyon megbízható rendszert kapnak az utasok.