A kormány újra zöld jelzést adott a mohácsi Duna-híd felépítésének
További Belföld cikkek
- Átkot és rontást is levesznek, de füvesasszony is lesz a Miniszterelnökség által támogatott sámánfesztiválton
- A Hős utcai gettónak már a megépítése sem volt jó ötlet, most felszámolják
- „Ennek k..va nagy következményei lesznek, ebből elég volt” – újabb hangfelvétel került ki Magyar Péterről
- Csaknem húsz éve az Alkotmánybíróság dobta le a „választási atombombát”
- Rogán Antal: Megpróbálunk rendet vágni, de teljes felelősséget nem vállalunk
A Magyar Közlöny legfrissebb számában jelent meg az Egyes közútfejlesztési beruházások felülvizsgálatáról szóló 1239/2023. (VI. 20.) Korm.-határozat, amely feloldotta három közútfejlesztési beruházás felfüggesztését. A határozat utal a Magyarország szomszédságában zajló háború idején a rezsicsökkentés megvédése és a honvédelmi célok teljesítése érdekében szükséges költségvetési intézkedésekről szóló 1281/2022. (VI. 4.) Korm.-határozatra, amely felfüggesztette az összes állami beruházást, kivéve a kivitelezés alatt lévő projekteket. Az intézkedéssel 2022-ben és 2023-ban összesen 1150 milliárd forint megtakarítást kívánt a kormány elérni.
Az Orbán Viktor miniszterelnök által aláírt határozat felhívja az építési és közlekedési minisztert, hogy gondoskodjon a beruházások folytatását célzó, európai uniós finanszírozásra vonatkozó közbeszerzési szabályoknak is megfelelő feltételes közbeszerzési eljárások azonnali megindításáról, továbbá a beérkező ajánlati árak ismeretében készítsen előterjesztést a beruházások folytatásához szükséges kötelezettségvállalásról.
Az M49-es gyorsforgalmi út
Az M49-es gyorsforgalmi út Ököritófülpös és Csenger (az országhatár) közötti szakaszának tervezésére még 2020 őszén írt ki tendert a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Az M49-es gyorsforgalmi út egyébként az M3-as autópályától indul és Mátészalkát megkerülve tart a román határ felé.
Az Ököritófülpös és Csenger közötti 17,4 kilométeres szakasz 2x2 sávos lesz, középen fizikai elválasztó sávval.
A gyorsforgalmi utat később akár autópályává lehet majd fejleszteni.
Szijjártó Péter külgazdasági miniszter és Claudiu Năsui román gazdasági miniszter 2021 áprilisában írt alá szerződést arról, hogy autópályát építenek Mátészalka és Szatmárnémeti között, amivel lényegében létrejön a harmadik autópályás összeköttetés a két ország között.
A beruházást időközben felfüggesztették. Lázár János miniszter korábbi tájékoztatása szerint az Építési és Közlekedési Minisztérium összesen 270 beruházást függesztett fel 2022 májusa és 2023 júniusa között.
A mohácsi Duna-híd
Szabad utat kapott a mohácsi Duna-híd is. Az utóbbi hónapokban olyan híresztelések is megjelentek, hogy
a mintegy százmilliárd forint értékű beruházás parkolópályára kerülhet.
A mohácsi hidat már nagyjából 30 éve tervezik, a városból jelenleg is csak komppal lehet átkelni a Dunán. A megépülő híd azonban nem csak a helyieknek segítene, hanem egy nagyobb úthálózat része is lenne: összekötné az 51. főutat az M6-os autópályával, és segítene a déli határ közelében lévő városok összekötésében.
A híd a tervek szerint 750 méter hosszúságú, 18 ezer négyzetméter felületű, 2x2 sávos, hármas tagolású, acélszerkezetű lesz. A szerkezeti magassága 2,75 méter, az ívtartó magassága pedig a pályaszint felett több mint 37 méter. Helyet kap még egy egyoldali, kétirányú kerékpárút a híd déli oldalán, amely az EuroVelo kerékpárút-hálózat részévé is válna.
A hercegszántói határátkelő
A kormány döntött a Hercegszántó–Backi Breg (Béreg) közúti határátkelő fejlesztéséről is. Az 51-es számú főúton a hercegszántói határátkelőhely fejlesztése elsősorban a teherforgalmat segítheti majd. A magyarországi projekt megvalósítása mintegy 200 millió forintba kerülhet.