Kényszerleszállást hajtott végre a Wizz Air egyik járata Budapesten

2023.06.30. 09:56
Vissza kellett fordulnia a magyar fővárosba a légitársaság Marosvásárhelyre tartó járatának. Ennek műszaki meghibásodás volt az oka. Az utasok egy ideig a visszafordult gépen várakoztak, majd busszal szállították őket egy másik géphez.

Kényszerleszállást hajtott végre a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a Wizz Air Budapestről Marosvásárhelyre tartó járata június 29-én – vette észre a spabook.net.

Az eset nem sokkal a gép felszállása után történt, az utasok szerint a gép hajtóművével lehetett a probléma. Az esetről a fedélzeten tartózkodó utasok számoltak be a közösségi médiában. Három magyar DJ is a gépen utazott, akik éppen Erdélybe indultak koncertezni. 

Visszaérkeztünk Budapestre, és azt mondták, hogy Isztambulból jön egy gép, amely majd elvisz minket elvileg három óra múlva Marosvásárhelyre, úgyhogy most itt várunk. Elvileg valami hajtóműprobléma volt, ami szerintem nem kis probléma, de nézőpont kérdése. Az a lényeg, hogy épségben megérkeztünk

– közölte DJ Stephanie.

Miután a repülő visszatért a magyar fővárosba, a gépen várakoztak kis ideig az utasok, majd buszokkal szállították vissza őket a terminál épületébe, ahol megvárták a cseregép indulását.

Műszaki meghibásodások esetén, amennyiben a légitársaság bizonyítani tudja, hogy a meghibásodást a rendszeres karbantartással nem lehetett elkerülni, és a hiba váratlanul lépett fel (pl. külső hatások), a kártérítési kérelmet nem lehet érvényesíteni. 

Az Európai Bíróság döntése szerint „az olyan műszaki probléma, amely váratlanul merült fel, nem karbantartási hiányosságból ered, és amelyet a rendes karbantartás során nem is állapítottak meg, nem tartozik az e rendelkezés értelmében vett „rendkívüli körülmények” fogalmába” – figyelmeztetett a www.kesettagepem.hu.

Tehát, amennyiben a hiba váratlanul lépett fel, alapvetően nem mentesíti a légitársaságot a kártalanítás megfizetése alól! A külső behatások (például és általában: madárelütés) természetesen igen, de itt valószínűleg nem erről van szó.

Emellett a légitársaság ellátási kötelezettsége abban az esetben is fennáll, ha a hosszú késést rendkívüli körülmények okozták. Ezek, a rendelet szerint:

  • a) a várakozási idővel ésszerű arányban étkezést és frissítőket;
  • b) szállodai elhelyezést az alábbi esetekben:
  • – ha egy vagy több éjszakás ott tartózkodás szükséges vagy
  • – ha az utazónak a szándékaihoz képest tovább kell ott tartózkodnia;
  • c) szállítást a repülőtér és a szálláshely (hotel vagy egyéb) között.

Ezenkívül az utasoknak díjmentesen két telefonhívást,  telex vagy faxüzenet, vagy e-mail küldését kell felajánlani – hívta fel a figyelmet az oldal.

Válaszolt a Wizz Air

Cikkünk megjelenése után nem sokkal elküldte a légitársaság a hivatalos közleményét, amelyet mindenféle változtatás nélkül közlünk.

„A Wizz Air június 29-én Budapestről Marosvásárhelyre tartó járata egy apróbb technikai probléma miatt visszafordult az induló repülőtérre. Az átmeneti hiba a légitársaság protokollja szerint karbantartást igényelt, amely elvégzésére a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér bizonyult alkalmasabbnak. A karbantartást követően 12:59-kor felszállt a helyettesítő repülőgép az utasokkal.

A Wizz Air számára továbbra is utasai és munkatársai biztonsága a legfontosabb. A légitársaság ezúton is szeretne elnézést kérni minden érintettől, akit kellemetlenség ért” – áll a vállalat közleményében.