Továbbra is várat magára a H5-ös HÉV fejlesztése
További Belföld cikkek
- Sulyok Tamás karácsonyi üzenete: Sose tekintsünk a másik magyarra ellenségként!
- Műtét közben tanul az új budapesti robotsebész, de egyedül mégsem operálhat
- „Megszólalt a Kicsi” – karácsonyi különkiadást kapott a Menczer–Magyar-csörte
- Padlógázzal ment szemben a forgalommal egy ámokfutó sofőr Szolnokon
- Három hónapos csecsemő halt meg Budapesten
Szentendre, Pomáz és Budakalász polgármesterei levélben fordultak Lázár János építési és közlekedési miniszterhez, valamint Vitályos Eszterhez, a választókerület országgyűlési képviselőjéhez. A politikusok azt szerették volna megtudni, hogy állnak a térség közlekedési fejlesztései – írja a szentendre.hu.
Meg is érkezett a válasz Nagy Bálint közlekedésért felelős államtitkártól, aki levelében az orosz–ukrán háborúval, a rezsicsökkentés megvédésével indokolta a beruházások leállítását, amelyek közül a HÉV-fejlesztés a helyreállítási alapból valósult volna meg, de ez még mindig fel van függesztve.
A H5-ös HÉV fejlesztésére 1150 milliárd forintra lenne szükség.
Az 5-ös metró létrejöttét még a Vitézy Dávid vezette Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt. (BFK) álmodta meg, amely szerint a szentendrei HÉV-et és a csepeli-ráckevei HÉV-et összekötnék a város alatt.
A kormány által készített Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia is azt mondja, hogy a főváros közlekedési problémái az agglomerációban keletkeznek az ottani közösségi közlekedés alacsony színvonala miatt. Ebbe az akadálymentesítés, az új járművek beszerzése és a vonalak meghosszabbítása tartozott volna.
A 2022-es választásokat követően a Lázár János vezette Építési és Beruházási Minisztériumhoz kerültek át felülvizsgálatra az állami beruházást igénylő projektek. Az állami spórolás jegyében pedig a tárca felülvizsgálja a még el nem indult beruházásokat, ami rengeteg fővárosi projektet érintett, többek között a már említett HÉV-projektet is.
A HÉV-projekt ezen a problémán segített volna. Ez éppen nem az a projekt, amelyen spórolni kellene. Napi 300–400 ezer autó érkezik Budapestre csak az agglomerációs településekről, ezt sem a fővárosi utak nem bírják ki, sem a városlakók, ahogyan a szmogot kell szívnunk, mert évtizedek óta megoldatlanul maradt ez a probléma
– írta a főpolgármester, Karácsony Gergely, amikor először kiderült, hogy leáll a HÉV-projekt.