Tisztázódott egy félreértés a traffipaxokkal kapcsolatban
További Belföld cikkek
- Kihúzták az ötös lottó nyerőszámait, több mint egymilliárd forint volt a tét
- „Fekália”, „Trafikcsaló Rozsdaminiszter” – Hadházy Ákos újra nekiment Lázár Jánosnak
- Újabb fejlemény Lakatos Márk ügyében: kiderült, miért nyomoznak a stylist ellen
- Tűz ütött ki egy budapesti lakóházban szombat délután
- Előkerült egy videó a Budapesten megölt amerikai nőről és feltételezett gyilkosáról
Karácsony Gergely főpolgármester egyik fontos célkitűzése, hogy a fővárosban közúti balesetben megsérült vagy elhunyt közlekedők számát radikálisan csökkentsék. A cél egy olyan Budapest, ahol 2030-ig 50 százalékkal mérséklik a közúti közlekedés súlyos sérültjeinek és halálos áldozatainak számát, 2050-re pedig nullára redukálódnának ezek az adatokat.
Mint ismert, július 1-jén a hajnali órákban egy autó az Árpád hídon haladt a budai irányba, amikor a sofőr elvesztette az uralmát az autó felett, majd többször megpördült, és átszakítva a szalagkorlátot, elgázolt egy biciklist. Karácsony Gergely az eset után rendszerszintű problémáról beszélt.
A főváros nemrég elfogadott közlekedésbiztonsági stratégiájában szerepel, hogy sebességmérő kamerák telepítésével fellépnek a gyorshajtók ellen, de a projekt egyelőre lassan halad.
Még augusztusban a 24.hu megkeresésére a Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatal azt válaszolta, hogy a Fővárosi Önkormányzat Rendészeti Igazgatósága közbeszerzési értékhatár alatt 45, sebességmérésre alkalmas, fix telepítésű kamerát vett bérbe. Ez némi félreértésre adott okot.
Kiderült, hogy 45 forgalmi sávban való sebességmérést lehetővé tevő kamerára szerződtek le.
Vagyis 45 különböző helyszínen telepítenek majd kamerákat. Azonban azt, hogy az új traffipaxok hol lesznek majd, egyelőre nem tudni, mert a helyszínekről az érintett szervek folyamatosan egyeztetnek.
Október végén Terézváros bejelentette, hogy sebességmérőt vásárol, és trafiboxot is telepít az alábbi négy helyszínre
- az Andrássy út – Izabella utcai csomópontba,
- az Andrássy út – Munkácsy utcai csomópontba,
- a Podmaniczky utca – Izabella utcai csomópontba,
- a Podmaniczky utca – Rippl-Rónai utcai csomópontba.
A boxok helyeiről a BRFK, a kerületi rendőrkapitányság és a fővárosi rendészet iránymutatásai alapján döntött az önkormányzat.