- Belföld
- bikesafe
- nemzeti bűnmegelőzési tanács
- garamvölgyi lászló
- e-roller
- alkormánybíróság
- elektromos kerékpár
Több mint 130 ezer biciklit tart nyilván a BikeSafe, ahová várják a rollereket és más elektromos járműveket is
További Belföld cikkek
- „Megszólalt a Kicsi” – karácsonyi különkiadást kapott a Menczer–Magyar-csörte
- Padlógázzal ment szemben a forgalommal egy ámokfutó sofőr Szolnokon
- Három hónapos csecsemő halt meg Budapesten
- Órákon belül új hagyományt teremt Sulyok Tamás köztársasági elnök
- Rónai Egon: Ha akkor nem rúgnak ki, az életem egészen másfele kanyarodik
Garamvölgyi László szerint a Magyarországon évente ellopott több mint 3000 kétkerekű jármű nagy része azonosítatlan, így sosem kerül meg. A tulajdonosok általában nem rendelkeznek bizonylatokkal, és a körözésben érdemlegesen használható fényképet sem tudnak szolgáltatni, ami nehezíti a nyomozó hatóság munkáját. Néhány lopott jármű minden évben megkerül, de nyilvántartás híján nem tudják, ki a gazdája, így nincs kinek visszaadni.
Egy adatbázis rendszámmal nem rendelkező kétkerekűeknek
A Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács elnöke hozzátette: a problémák kezelésére tíz éve a Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács támogatásával indult a BikeSafe kerékpár-regisztrációs rendszer, amelyben ma már több mint 130 ezer bicikli található.
Már nemcsak kerékpárokat, hanem rollereket és más, rendszámmal nem rendelkező kétkerekű járműveket, mikromobilitási eszközöket is fogad az adatbázis
– tájékoztatott Garamvölgyi László, aki hozzátette: a tulajdonosok egyszeri díj ellenében, postai úton megkapják a járművek névre szóló fényképes plasztik törzskönyvét és biztonsági matricáját, amelyhez egyéves baleset-biztosítás is tartozik.
Az Országos Rendőr-főkapitányság is a BikeSafe mellett kötelezte el magát,
így a rendszer nemcsak online, hanem a rendőrség közreműködésével valamennyi rendőr-főkapitányságon elérhető, ahol az adatbázisba ingyenesen előregisztrálják a járműveket.
Az elektromos rollerek és a tömjénfüst
Mint arról korábban az Index beszámolt: a döntéshozók úgy félnek az elektromos roller mint közlekedési eszköz jogi szabályozásától, mint „ördög a tömjénfüsttől”.
Nem is olyan régen az alkotmánybírák utasították vissza az e-rollerek használatára vonatkozó szabályozás érdemi alkotmányjogi vizsgálatát, míg a közlekedési miniszter újabb halasztást jelentett be: csak 2024 első felére ígérte a szabályozás kiegészítését, míg az új KRESZ-t egy-két évvel későbbre.