2030-ra talán minden mai általános iskolás rendelkezhet szakmával, vagy továbbtanulhat
György László szerint ez azért nagyon fontos, mert vannak olyan települések az országban, melyek távol esnek a munka- és a továbbtanulási lehetőségektől. Az ezekről a településekről származó gyerekek középfokon 54 százalékban korai iskolaelhagyóvá válnak – tette hozzá.
György László hangsúlyozta, ma már 21 egyetem hallgatói vesznek részt a programban, hogy megmutassák a hatodik, hetedik és nyolcadik osztályos diákoknak a „településükön túli világ izgalmait”.
A gyerekek ezáltal kimozdulnak településeikről, inspirációt merítenek arra, hogy továbbtanuljanak, és képesek legyenek eligazodni a középfokú iskola és a nagyváros »útvesztőiben«
– mondta a kormánybiztos.
György László közölte, öt évvel a Tanítsunk Magyarországért program bejelentése és négy évvel elindulása után országszerte már több mint ezer egyetemista mentorál több mint négyezer általános iskolást. A cél, hogy elérjék a tízezres mentorálti számot, mert ha ez megtörténik, minden olyan gyereket elérnek az országban, akinek a program „hathatós segítséget” nyújthat – fűzte hozzá.
A program legnagyobb értéke, hogy a mentorok olyan gyerekeknek tudnak segíteni, akik számára az hasznos.
A kezdeményezésben részt vevő hallgatók fejleszthetik a pedagógiai, szervezési, kommunikációs és vezetői képességeiket is, hiszen – mint mondta – akár hat általános iskolás gyermek életét kell összeegyeztetniük – közölte az MTI.
A kormánybiztos arra kérte az előadásán részt vevőket, hogy akik még eddig nem tették, vegyék fel a Tanítsunk Magyarországért program kurzusát, és járuljanak hozzá térségük és településük „felvirágzásához”, és segítsék hozzá a gyermekeket a továbbtanuláshoz.