Fontos dologra figyelmeztet a Miniszterelnökség az ünnepek előtt

DROTI20230504003
2023.12.12. 15:41
Javasolt a kormányablakokban és kormányhivatali ügyfélszolgálatokon még december 22. előtt elintézni az előre tervezhető ügyeket. A december 27–29. közötti igazgatási szünet alatt, korlátozott nyitvatartással országszerte 22 kormányablak és a Központi Okmányiroda fogadja az ügyfeleket – áll a Miniszterelnökség MTI-nek megküldött közleményében.

Azt írták, hogy ügyintézés előtt érdemes a kormányhivatalok honlapján tájékozódni a rendkívüli nyitvatartásokról. A két ünnep közötti három munkanapon vármegyénként egy, a fővárosban három kijelölt kormányablakban az alábbi ügyek intézésére lesz lehetőség 9–14 óra között:

  • Személyi igazolvánnyal, útlevéllel, vezetői engedéllyel kapcsolatos ügyintézés;
  • Lakcímügyintézés;
  • Ügyfélkapu-regisztráció;
  • NEK-regisztráció;
  • Európai Egészségbiztosítási Kártya igénylése;
  • Tajkártyamásolat kiadása;
  • Rendszeres létfenntartási támogatás iránti kérelem beadása.

Továbbá a Központi Okmányirodában szintén 9–14 óra között lehetőség lesz a személyazonosításra alkalmas okmányokkal kapcsolatos ügyintézésre, ügyfélkapu- és NEK-regisztrációra, valamint a sürgősségi és azonnali (3, illetve 1 napon belüli) útlevelek átvételére.

Az online beérkezett kérelmek (pl.: vezetői engedély hosszabbítása, online lakcímbejelentés) feldolgozására nem lesz lehetőség az igazgatási szünetben, ezeket a kormányablakok csak 2024. január 2-tól intézik.

A kormányhivatalok és járási hivatalok a halaszthatatlan hatósági feladataikat az igazgatási szünetben is ellátják, azonban a folyamatban lévő eljárások határidejébe az igazgatási szünet időszaka nem számít bele.

A kormányhivatalok által működtetett vizsgaállomásokon és a földhivatalokban szintén szünetelni fog a félfogadás, utóbbiak január 3-án nyitnak.

(Borítókép: Rosta Tibor / MTI)