Újabb telefonos átverés, ezúttal a Microsoft nevében hívhatnak minket a csalók
További Belföld cikkek
- Rétvári Bence: Januártól átlagosan 21,2 százalékkal nő a tanárok és az óvónők bére
- Sulyok Tamás karácsonyi üzenete: Sose tekintsünk a másik magyarra ellenségként!
- Műtét közben tanul az új budapesti robotsebész, de egyedül mégsem operálhat
- „Megszólalt a Kicsi” – karácsonyi különkiadást kapott a Menczer–Magyar-csörte
- Padlógázzal ment szemben a forgalommal egy ámokfutó sofőr Szolnokon
A Microsoft nevével visszaélő csalókra hívta fel a figyelmet a Nemzeti Kibervédelmi Intézet – adta hírül az MTI.
A szervezet hozzátette, hogy a csalók a Microsoft munkatársainak adják ki magukat, és jelzik, hogy az áldozat számítógépét valamilyen veszély fenyegeti, például hogy az vírusos lett, és segítenének a problémát elhárítani.
Angolul beszélnek, azonban a hívószámot meghamisítják – ezt a csalási technikát hívószámspoofingnak is nevezik –, ami magyar telefonszámként jelenik meg a hívott félnél.
A kibervédelmi intézet a honlapján közzétett figyelmeztetésben azt írta, a hozzájuk jelentett esetekben a csalóknak jellemzően nem sikerült rászedniük a hívott feleket, akik többnyire egyszerűen csak bontották a vonalat, azonban így is volt olyan, aki csak akkor kapcsolt, amikor
a csalók már a bankkártyaadatait kérték tőle.
Az intézet felhívta a figyelmet, hogy hasonlóan az úgynevezett „anydeskes” csalásokhoz, ebben az esetben is arra próbálják rávenni az áldozatot, hogy telepítse a RemoteApp nevű programot az eszközére, ami egy azon szoftverek közül, amivel egy csaló átveheti az irányítást az áldozat számítógépe felett.
A csalók a program telepítése után arra kérik az áldozatot, hogy adja meg bankkártyaadatait, vagy lépjen be a netbankjába, amihez így a csaló is hozzáférhet.
A kibervédelmi intézet kiemelte, hogy a Microsoft
nem kezdeményez kéretlen telefonhívásokat, hogy személyes vagy pénzügyi adatokat kérjen,
illetve hogy technikai segítséget adjon a számítógép javításához, és soha nem fogja kérni, hogy kriptovaluták vagy ajándékkártyák formájában fizessenek az emberek a támogatásért.
Azt javasolják, hogy amennyiben kicsit is gyanús egy bejövő hívás, bontsuk a vonalat, és hívjuk fel a szolgáltató hivatalos ügyfélszolgálatát, de ne azon a számon, amiről kerestek bennünket. Azt se fogadjuk el, ha az ügyintéző felajánlja, hogy átkapcsol minket egy másik kollégához, ez csupán trükk, és a call centerként működő kiberbűnözői hálózat egy másik tagjával fogjuk folytatni a beszélgetést.
A kibervédelmi intézet azt javasolja, senki ne telepítsen mások kérésére programot számítógépére, telefonjára.