Ismét lehet szavazni év kerékpárútjára, de Budapest nincs versenyben
A Közlekedési Kultúra Napja rendezvénysorozat keretében a KTE Közlekedésbiztonsági Tagozata, az Aktív Magyarország, az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ, a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. és a Magyar Kerékpárosklub pályázatára március 1–13. között több tucat ajánlás érkezett.
Olyan útvonal nyerheti el az Év Kerékpárútja címet, amely elég izgalmas, hogy a két keréken kalandozó közönség a bakancslistájára tűzze. A versenyben lévő mind a 11 útvonal érdekes látnivalókat – legyen az épített örökség vagy a természet csodája – érint. Az élvezetes tekeréshez természetesen fontos, hogy az úttest jó minőségű és biztonságos legyen.
A szavazás az Aktív Magyarország Facebook-oldalán zajlik április 24. éjfélig; a legtöbb kedvelést begyűjtő útvonal nyeri meg az Év Kerékpárútja címet. Az oldal megnyitása utáni első órákban már el is indult a korteskedés az utak „ajánlói között”.
2020-ban a Tatabánya és Tata közötti útszakasz lett a nyertes, 2021-ben a Poroszló és Tiszafüred közötti kerékpáros hidakon vezető vonal volt a közönség kedvence, 2022-ben pedig a Deseda-tavat megkerülő kerékpárút kapta a legtöbb szavazatot. Tavaly a Békéscsaba körül futó Wenckheim kerékpárút kapta meg a címet.
A következő tizenegy kerékpárútra lehet szavazni:
- Beregi kör
- Diósgyőr–Miskolctapolca
- Drávaszabolcs–Szaporca
- Komló–Magyarszék-kör
- Mohács–Bédai-holtág
- Nyugat-zselici kör
- Oroszlány–Környe-kör
- Pusztamagyaród–Szentpéterfölde
- Vasszécseny–Rum
- Veszprém–Balatonalmádi
- Veszprém–Márkó
A végeredményt április 25-én hirdetik ki. Az elmúlt évhez hasonlóan május 11-én, a Közlekedési Kultúra Napján lesz az ünnepélyes díjátadó. A Közlekedési Kultúra Napját a Közlekedéstudományi Egyesület 2015 óta szervezi meg – az Építési és Közlekedési Minisztérium támogatásával – azzal a céllal, hogy ráirányítsa a figyelmet a biztonságos és kulturált közlekedésre.
(Borítókép: Kerékpárút Szentpéterfölde és Pusztamagyaród között 2018-ban. Fotó: Varga György / MTI)